Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sweeken
Jag ska ta ner växellådan på 740in och undrar om,det går bra att ha fälgar under bakdäcken och pallbockar fram (eller tvärtom)

Fungerar det eller kan fälgarna skada (plåt) av bilens vikt?

Har ni några tips eller liknande om att ta ner/sätta dit växellådan (m47 på b230)?
av roh66
Hej!

Det ska inte va några problem med vikten.
Det du bör tänka på,är att bilen inte rullar iväg.
Använt fälgarna bak,
eftersom handbromsen tar på bakjulen.

Mvh.R.
av osla
går mycket bra, dock så skulle jag nog sätta däcken fram och bockarna bak för att kunna snurra på kardan när man ska lossa den, går mycket snabbare om man kan snurra eftersom man lossar bultarna
av sweeken
osla skrev:går mycket bra, dock så skulle jag nog sätta däcken fram och bockarna bak för att kunna snurra på kardan när man ska lossa den, går mycket snabbare om man kan snurra eftersom man lossar bultarna
Ok, smart tänkt

roh66 skrev:Hej!

Det ska inte va några problem med vikten.
Det du bör tänka på,är att bilen inte rullar iväg.
Använt fälgarna bak,
eftersom handbromsen tar på bakjulen.

Mvh.R.
Ok
Användarvisningsbild
av päpplet
Ställ inte bilen på fälgar, jag gjorde det fram och pallbockar bak och det fungerade tills jag vred på ratten då rullade den ner... Jag var inte under men det gick sönder lite smått och gått under bilen och dörren fick sig en smäll när den tog i
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]