Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
Skulle vara tacksam om nagon kan svara pa foljande fraga.Kan man anvanda tex styrdon fran en t5 2 liter til en t5 2,3 liter. 97 98 ars model s70.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Både ja och nej:
Ja: styrboxen kan kompensera för skillnaderna mellan 2.0 och 2.3. Hurvida det blir exakt som en orginal 2.3 styrbox ska jag låta vara osagt dock.

Nej: du kan inte bara byta styrbox i 85x70 nyare än -96, då dessa har startspärr inbyggd. Byter du bara box så kommer bilen aldrig starta.
av BOBAN
Tack for svaret.Du menar att man maste ha samma model ock motorbetacning for att byta box mellan olika bilar. :D
av BOBAN
Det du sejer ar lite konstig eftersom jag koppte min chip med styrboxen av en kille i gtb som hetter Edvard Miko.Han fragade vad jag hade for bil ock styrod nummer ock fragade om jag har manuel elle aut.Nar jag fick boxen satt i bilen ock den startade direkt.Hur visste han kod pa min nyckel Mvh
av BOBAN
Han pasta att det ar en AUTOTECH chipp steg tre.Vad betyder det i ock for sig alt vad jag bygdde pa bilen anpasadde sig fint ock startade direkt det ar bara det at labda lampan aterkommer med den forb... koden 522. Bakre lambda signal ar felaktig eller saknas.Jag har vant upp ock nad pa bilen for att fixa fellet men de gar inte MVH

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]