Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
kilowatt skrev:Eftersom vi gissar, så får mitt bidrag på gissningsleken bli tomgångsmotorn
Vad jag vet så finns det ingen sådan på V70N. Prova att rengöra luftmassemätaren och kolla efter vakuumslangar som är dåliga
av T-rex
dieselmagnus skrev:
kilowatt skrev:Eftersom vi gissar, så får mitt bidrag på gissningsleken bli tomgångsmotorn
Vad jag vet så finns det ingen sådan på V70N. Prova att rengöra luftmassemätaren och kolla efter vakuumslangar som är dåliga
Ja, jag får börja om igen och gå igenom allt med startgas. Luftmassemätaren blir rengöring för andra gången isf, kanske läge att byta
Användarvisningsbild
av wissel
Du skrev " Uppdatering av CAN nätet".....du skulle väl ha gjort
RELOAD av gasspjället. Det är skillnad mellan Uppdatera och RELOAD av Gasspjället.
Viste verkstaden om att du bytt/Renoverat ditt spjäll ?
av T-rex
wissel skrev:Du skrev " Uppdatering av CAN nätet".....du skulle väl ha gjort
RELOAD av gasspjället. Det är skillnad mellan Uppdatera och RELOAD av Gasspjället.
Viste verkstaden om att du bytt/Renoverat ditt spjäll ?
Sorry, gjorde bara reload/uppdatering av mjukvaran i gasspjället , verkstaden var informerade om om bytet/renoveringen så jag antar att dom visste vad dom gjorde, han sa oxå att det inte var bra att göra ett total uppdatering/reload eller vad vi kallar det pga att är ingen sak trasig/sämre kan det bli dyrt....
Användarvisningsbild
av wissel
Vad säger Fakturan ?
Reload eller Uppdatering ?
av T-rex
wissel skrev:Vad säger Fakturan ?
Reload eller Uppdatering ?
Inget avdera, bara 379kr, skulle kostat 1057kr
av T-rex
Kanske ljög nu... :shock: fanns två lappar, det stog nog nått på den då, har tyvärr inte med den på jobbet.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ursäkta lite off topic men är mkt intresserad av att hacka ett gasspjäll. Försöka läsa ur parametrar och lära sig mer om dessa problembarn. Någon som har ett trasigt som kan skänkas för vetenskapen?
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Jackson75 skrev:Ursäkta lite off topic men är mkt intresserad av att hacka ett gasspjäll. Försöka läsa ur parametrar och lära sig mer om dessa problembarn. Någon som har ett trasigt som kan skänkas för vetenskapen?
Duger ett som är isärplockat ? S80 -00
Användarvisningsbild
av Jackson75
Miss my Olds skrev:
Jackson75 skrev:Ursäkta lite off topic men är mkt intresserad av att hacka ett gasspjäll. Försöka läsa ur parametrar och lära sig mer om dessa problembarn. Någon som har ett trasigt som kan skänkas för vetenskapen?
Duger ett som är isärplockat ? S80 -00
Javisst :)

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg