Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Har en V70 -02 2,4T som har olika temp på utblås AC.
AC:n är nyligen fylld och den har fortfarande rätt mängd i sig, alltså den läcker inte utan det är något annat som är fel.

Drar man den till lägsta temp så blåser det lika kallt i alla, men ställer man den på AUTO med en temp inställd så blåser det lite kallare på förarsidan.

Har läst lite överallt men inte blivit klok på det riktigt, e det en spjällmotor eller vad e det tror ni?
Omprogrammering???
Användarvisningsbild
av wissel
Kan kanske vara den lilla fläkten under radion som är full av Damm eller stannat eller sönderpetad sensor i den.....?
Kan kanske vara Evaporatortempgivaren som larvar sig ? Sitter till hö. ovanför Gaspedalen, kostar ca 100ingen..?
Kan kanske vara något spjäll som är i otakt, någon i din närhet med VIDA fixar detta på några minuter ?
Användarvisningsbild
av reo91
wissel skrev:Kan kanske vara den lilla fläkten under radion som är full av Damm eller stannat eller sönderpetad sensor i den.....?
Kan kanske vara Evaporatortempgivaren som larvar sig ? Sitter till hö. ovanför Gaspedalen, kostar ca 100ingen..?
Kan kanske vara något spjäll som är i otakt, någon i din närhet med VIDA fixar detta på några minuter ?
Fläkten vid i ECC-panelen snurrar som den ska och inte full av damm.
Vet ej om någon har VIDA här i närheten, kan man kolla på spjällen och se om de öppnar som de ska i VIDA???
Användarvisningsbild
av reo91
Är tänkt att jag ska fixa VIDA men har inte blivit av ännu. Kanske nästa månad :) Bra investering.
Användarvisningsbild
av Jackson75
reo91 skrev:Är tänkt att jag ska fixa VIDA men har inte blivit av ännu. Kanske nästa månad :) Bra investering.
Tycker jag, för nu har du ju plötsligt ett behov av VIDA. :)
Användarvisningsbild
av reo91
Nu har jag skaffat VIDA/DICE vilket är awesome :)

Kolla på denna bild och säg vad ni tror som är fel.
Bild

Misstänker att det fortfarande är för lite gas i den men trycket är ju rätt enligt tabeller som jag sett.
Men nu har bilen blivit fylld med EnviroSafe(ej samma mängd som original men rätt tryck), ska kanske sticka och fylla den med rätt gas för då är det rätt mängd istället för att fylla den genom att kolla på trycket.
Tyckte att jag hörde ett litet pys några gånger under mitt testande.
Har en kille i Helsingborg som fyllde min gamla 850GLT för 800:-.
Fick nästan frostskador om man höll händerna framför utblåsen :)
Användarvisningsbild
av reo91
dieselmagnus skrev:Har du kört kallibrering av systemet mha Vida
Hur gör man en kalibrering?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Vet ej men på Volvo körde dom en kalibrering på min V70 2002 när AC inte funka. Det var dock läckande kondensor. Man kalibrerar alla spjällmotorer och nollställer givare mm.

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]