Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av turbo98
Har en fundering ang kylare , på min 960 ser de ut som de sitter två kylare ska de va så?
Kan tillägga att den e manuellt växlad men var automat innan hjälp snabbt tack//Oscar
av rid54
Den ena är sannolikt AC-kondensorn... Den innehåller inte vatten, utan köldmedium för AC'n (om du har sådan...).
av turbo98
Tack, letar nämligen fel till varför inte min temperatur mätare funkar vill ju liksom se så att motorn inte går varm nån som vet va som kan va fel?
av rid54
Den info jag har om detta (en bok från "Chiltons") säger att det finns en temperatursensor, som ger info till motorstyrningen och till tempmätaren. OM sensorn dör borde motorn påverkas och dra mycket bensin och det borde nog finnas felkod om detta. Har du kollat detta? Annars kan det ju vara mätaren själv eller dess kablage.
Användarvisningsbild
av lennarte
rid54 skrev:Den info jag har om detta (en bok från "Chiltons") säger att det finns en temperatursensor, som ger info till motorstyrningen och till tempmätaren. OM sensorn dör borde motorn påverkas och dra mycket bensin och det borde nog finnas felkod om detta. Har du kollat detta? Annars kan det ju vara mätaren själv eller dess kablage.
Ursäkta att jag rättar dig, men det ska väl vara
det finns en temperatursensor, som ger info till motorstyrningen och det finns en temperatursensor till tempmätaren. Förlåt mig om jag har fel, det kan vara annorlunda på 6-orna, men på 230 och min 234 sitter där 2st.

Mvh
Lennart
av rid54
Rätt ska vara rätt, annars är det fel! Tack för påpekandet, jag läste nog lite slarvigt.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]