Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Dags att byta ut min Volvo V70 2,5T -04, så har precis köpt en plåtskadad Volvo V60 D3 för ett överkomligt pris, räknar med ca 2 veckors leveranstid för att få hem den och påbörja rustningen.
Men till frågan, bilfirman jag köpte den av trodde det var en Kinetic, men tyckte det lät konstigt med tanke på utrustningen som fanns i den, så ni kanske kan hjälpa mig lista ut vad det är?

Bild Bild

Kopierar infon som bilhandlaren lagt ut.

Volvo V60 D3 Läder / Navi / Xenon / PDC 1.HD

INREDNING

Parkering sensorer
El. Windows
Luftkonditionering (automatisk)
Navigationssystem
SERVOSTYRNING
Uppvärmda säten
Farthållare
Central

UTRUSTNING UTVÄNDIGT

Lättmetallfälgar

VERKTYG

Underhåll Guide

SÄKERHET & MILJÖ
ABS
ESP
El. Startspärr
Partikel
Xenonljus

FORDONSBESKRIVNING

från 1 Hand
Checkbook
Emission klass: Euro 5, partikelfilter
Läder
Uppvärmda framsäten
Navigation
Xenonljus
Strålkastarrengöring
Parktronic system (PTS) * Klimat
Färddator
Parktronic system (PTS)
Regnsensor
Ljussensor
Rökfritt fordon
Det skulle nog mycket väl kunna vara en Kinetic med tanke på den svarta plasten på ratten samt att den saknar lite "kromade" detaljer runt utblås med mera.
Min gissning är en Kinetic med någon typ av teknikpaket och läderklädsel som tillval.
Nyfiken fråga: Vad fick du betala för denna bil i sek?
skyrazer skrev:Det skulle nog mycket väl kunna vara en Kinetic med tanke på den svarta plasten på ratten samt att den saknar lite "kromade" detaljer runt utblås med mera.
Min gissning är en Kinetic med någon typ av teknikpaket och läderklädsel som tillval.
Nyfiken fråga: Vad fick du betala för denna bil i sek?
Okej :) Jag fick betala ca 69 000 sek , sen kostar de ca 9500 för att få hem den med, så i runda slängar 80 000:- totalt ... Kommer ju kosta lite att laga den, men tror och hoppas jag gjort ett bra köp, om man ser till priserna på blocket för en begagnad V60
Ingen som vet om man har möjlighet att kolla vad för utrustning som blev vald när den lämnade fabriken? Har ju inget reg.nr ännu eftersom jag inte fått bilen, dock har jag tillgång till chassinumret.
Kolla upp om det är bränslevärmare i den det brukar bara vara standard i de nordiska länderna det kan vara svårt att få nån vettig värme i bilen när det är riktigt kallt sen har ju nästan alla svensksålda dieselbilar tidur till bränslevärmaren
Klart minus på ett sätt att den troligen inte har bränslevärmare - å andra sidan har ju de flesta 520d, 320d, Passat 2,0TDI etc. inte heller bränslevärmare, och de har ju knappast mycket bättre värme än en S60 D3 utan värmare...
PH
Den är definitivt Kinetic utrustad.
Det är ingen krom runt fönsterlisterna eller vid "dimljuskåpan" i fronten. Ett starkt tecken på att det är Kinectic-bil. Från Momentum och Summum är det krom som gäller.

Sen är det:
träinlägg mittkonsolen
7" multimedia skärm
High Performance ljudsystem i bilen
Blåtands-synkning.
en vanlig konstant-farthållare.

Lycka till med den nya bilen. Och förhoppningsvis att du gör en vinst på det också 8)
chrisrolex skrev:Den är definitivt Kinetic utrustad.
Det är ingen krom runt fönsterlisterna eller vid "dimljuskåpan" i fronten. Ett starkt tecken på att det är Kinectic-bil. Från Momentum och Summum är det krom som gäller.

Sen är det:
träinlägg mittkonsolen
7" multimedia skärm
High Performance ljudsystem i bilen
Blåtands-synkning.
en vanlig konstant-farthållare.

Lycka till med den nya bilen. Och förhoppningsvis att du gör en vinst på det också 8)
Okej tack :) Men är det bara kromdetaljerna som skiljer då, för i en vanlig Kinetic utrustad bil så är det väl inte Navigation, skinnsäten, xenon osv. Eller är det något mer som utgör skillnaden mot de andra modellerna?

Tack, förhoppningsvis så tjänar jag på det jämfört med att köpa en V60 i Sverige :)
Senast redigerad av 1 _dahl, redigerad totalt 0 gånger.
perhall skrev:Klart minus på ett sätt att den troligen inte har bränslevärmare - å andra sidan har ju de flesta 520d, 320d, Passat 2,0TDI etc. inte heller bränslevärmare, och de har ju knappast mycket bättre värme än en S60 D3 utan värmare...
PH
Är det inte bränslevärmare i alla dieslar, trots att den är från Tyskland?
Tidur, är det något man kan fixa i efterhand?

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]