Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EddyMe
Hej!

Har fått problem med larmet.. När jag skulle åka hem fron jobbet igår varnade det för att larmet har gått och att jag ska kontollera bilen.. Efter en stund kom det ett nytt meddelande "larmsystem service erfordras".. Provade att låsa bilen med dosan och låsa upp med nyckel men larmet gick inte, tjuter inte.. Lampan blinkar dock och varnar att larmet i egentligen har gått men inget ljud..

Tips på vad man ska ge sig på och kolla??

Bilen i fråga V70 -2004.
Användarvisningsbild
av loci
Troligtvis så är backupbatteriet i larmsirenen slut, då blir det att byta ut hela sirenen.
Den har jag för mig sitter innanför höger framskärm, någonstans mellan framlampan och framhjulet.
Men för att vara säker så får man läsa ut eventuella felkoder.
av EddyMe
loci skrev:Troligtvis så är backupbatteriet i larmsirenen slut, då blir det att byta ut hela sirenen.
Den har jag för mig sitter innanför höger framskärm, någonstans mellan framlampan och framhjulet.
Men för att vara säker så får man läsa ut eventuella felkoder.
Ähh det lät jobbigt och komma åt den.. Någon som har en bild på sirenen eller beskrivning på sirenbyte?
av Jonas_latt
Det är ganska vanligt fel. Pröva att söka här så hittar du massa.
Men du känner ingen med vida? Eller bor i närheten av Skövde för en felsökning?
av EddyMe
Jonas_latt skrev:Det är ganska vanligt fel. Pröva att söka här så hittar du massa.
Men du känner ingen med vida? Eller bor i närheten av Skövde för en felsökning?

Bor i Örebro..
Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.

Löjliga priser XC70

Jag steker och äter upp min mössa om n&a[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]