Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Hej!
Bilen det gäller är en v70n -03 2,4t som är sänkt 30/30 med nivomat. När jag bytte till sommardäck (org Thor 17" med 225/45, samma som förra säsongen) så började jag höra ett skavande ljud vid skarp sväng till vänster, lite som hjullagers "voom voom" men detta dyker inte alltid upp vid vänstersväng och aldrig i lägre hastigheter.
Trodde först på drivknut men inget oljud vid fullt rattutslag på parkering så där gick jag bet. Körde sen bilen full med folk och då uppstod ljudet mer eller mindre varje lite skarpare vänstersväng, en gång med högersväng och även när jag körde på lite ojämnare väg. Allt i framvagnen är bytt, inkl de klassiska klonkstagen fram och bak. Börjar misstänka att det är något i i bakvagnen men ingenting på besiktningen.. (iofs missar de oxå men, men..)

Tacksam för förslag, volvo i stan säger "Kan du vara utan den i 3-4 dagar så gör vi en felsökning för 1200:-/timmen?" och jag har inte riktigt den möjligheten då jag måste ha bil för att ta mig till jobbet :???:

Tette
Användarvisningsbild
av Perc
Tette skrev:volvo i stan säger "Kan du vara utan den i 3-4 dagar så gör vi en felsökning för 1200:-/timmen?" och jag har inte riktigt den möjligheten då jag måste ha bil för att ta mig till jobbet :???:
Alltså, det finns ju andra verkstäder än den heliga märkesverkstaden.
Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.

Löjliga priser XC70

Jag steker och äter upp min mössa om n&a[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]