Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
Min XC60 MY13 tappar inställningen på förarstolen, men bara på knapp 3.

Detta lite slumpmässigt. Och det skumma är att även om inte stolen rör sig så
justeras fortfarande ytterspeglar efter den inställning som lagrades på knapp 3.

Har för mig att min V70 MY11 hade samma skumma fel men trodde då att kanske
var dottern som gjorde fel, men nu vet jag att det inte är så.

Nån som har liknande fel eller samma?
av pergrein
Jag hade också problem att jag tappa minnet på stolen och jag kom fram till att det var mitt ben som kom åt M och 3 när man klev in/ut i bilen. Nu låter jag inte benet trycka mot knapparna och problemet är borta. 3:an är ju mest utsatt pga den är rakt upp men 2:an kunde man komma åt med. Detta var på min S80:in MY08 och det var mycket lättare att detta kunde hända än på min V60 som ha mycket hårdare/högre stols sidor.

Mvh
Per
av hk1971j
Tack för svaret.

Lite osäker om det är mitt ben som skulle trycka till knapp 3 och M samtidigt?

Har R-Design och stolarna har ganska rejäl skålning som gör att man har rätt
mycket avstånd/höjd ner till knapparna.

Nåväl, jag var inne dag hos Volvo p.g.a 2 andra intressanta saker.

1: Nedre listen, vänster bakdörr där "bubblar" lacken sig så där blir det ny list
2: Min Sensus fick total flipp igår och hela stereon/media/telefon/oncall ballade ur samt att jag fick en ruta
i min display som sa "Vänta......." och den slocknade inte trots att man stängde av bil och låste.

Nåja, fick en uppdatering av mjukvara så jag får se om det blir någon förändring av minnet i stolen.
av pergrein
Det är ju bara att testa spara på minne 3 och sen flytta stolen och prova lägga benet över ett par sekunder så ser du om det är möjligt. XC60 är ju högre så det kan vara ännu lättare på den att detta händer. Jag är 1.83cm väger ca:82kg så det är ju inte för att jag är stor som detta händer för mig...

MartinS: på detta forum hade samma problem och han fick uppdaterad prog. men det hjälpte inte. Han testa min teori att inte försöka trycka med benet på kanten av stolen och det fungerade för han. Han kör XC60 också...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av MartinS
pergrein skrev:MartinS: på detta forum hade samma problem och han fick uppdaterad prog. men det hjälpte inte. Han testa min teori att inte försöka trycka med benet på kanten av stolen och det fungerade för han. Han kör XC60 också...
Min stol har inte tappat minnet en enda gång sedan jag slutade hasa mig ur bilen....

/Martin
av hk1971j
Okej.. jag skall lyfta mitt arsle och ben lite mer graciöst framöver :grin:
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Tjollahoppsan alla glada volvo älskare! Nu &a[…]