Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har kört 1800kg+ vagnar med 3 olika bilar (iof inte XC70) och det är A och O att ha tillräckligt med kultryck. Siktar alltid på 95-100kg på kulan annars blir det lätt svajigt och jobbigt redan innan laglig hastighet.. Bilarna har varit BMW M5, Cheva Tahoe och nu senast XC90, så hur hård fjädringen är eller inte har inte gjort så mycket vad jag märkt.
När jag hade V70 så gjorde jag Dragkroken helt Ren från den plastbeläggningen som alla krokar tydligen har ! Den skall bli BLANK.....
2, 8 kg i Bilen
4,5 kg i Vagnens C däck och LM fälgar (Styvare)
Winterhof säkerhetsdrag som kräver att det är HELT fritt från fett. Handsken har inbyggda Bromsbackar
som nyper åt som bara den om kroken. Kan knarra lite när man svänger inne på Campingen men då vet man ju att det är rätt "nyp"
Allt gick som på räls......
Jo jag har säkerhetsdrag av typen winterhoff.
Dock har jag uppmärksammat en dundertabbe :D
Jag fyller alltid på luft på min statoilmack som har den digitala typen av luftpåfyllning, du ställer in önskat tryck sen piper den när den är klar.
Denna var tydligen felanmäld utan åtgärd, så när jag tröck i 3,3 (som jag trodde i däcken) så var det i själva verket 2,6 ,Och det syntes inte på däcken att det var 2,6 i om man jämför med 3,3.
Så jag provade en annan mack och se på fan, med 3,3 i bakdäcken och 3 i framdäcken så gjorde det en helvetes skillnad !
wissel skrev: Kan knarra lite när man svänger inne på Campingen men då vet man ju att det är rätt "nyp"
Allt gick som på räls......
Hur fort kör du inne på campingen så du behöver ha åtnypt säkerhetsdrag? ;)
Du ska släppa upp handtaget, så backarna inte nyper åt kulan, när det ska rangeras och svängas tvärt :)
Knarrar det ofta så ta lite sandpapper och rugga upp kulan samt beläggen lite. Knäppt tyst.
Tobbz. De e gött när fel är billiga att åtgärda...

Larzan. Vem orkar stanna och lyfta upp den Man vill väl bara få in den(vagnen alltså) så att man så fort som möjligt
kan öppna ölen efter utförd prestation (backat in vagnen på första försöket)

//Gooose
gooose skrev:Tobbz. De e gött när fel är billiga att åtgärda...

Larzan. Vem orkar stanna och lyfta upp den Man vill väl bara få in den(vagnen alltså) så att man så fort som möjligt

//Gooose
Gooose kör du husvagn frekvet eller ?
Tänkte om man hade setts tidigare :D
Nej inte direkt blir mellan 300-500 mil/år
längdrekordet på ett år är väl ca 800 mil det året vart vi nere i Kroatien och vände

möjligt Det brukar bli lite Öland, några ställen efter västkusten några helger+ till lite vänner hipp som happ

Fast allt efter som barnen blir äldre så minskar åkandet blev nog "bara" 250-300 mil förra året
Hittills i år har den bara rullat 20 mil

//Gooose
gooose skrev:Tobbz. De e gött när fel är billiga att åtgärda...

//Gooose
Tja, vad sägs om i samband med incheckningen?
Lyft, klart.

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg