NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masol
Undrar om man överhuvudtaget kan släcka servicelampan själv på en V50 2.0D -06 och i så fall hur?
Användarvisningsbild
av #27
Hej!

Steg 1 vrid nyckel till läge 1
steg 2 tryck in tripmätar knappen och vrid på tändning efter ett tag så blinkar informationslampan ( I ) på instument panelen släpp knappen vrid av tändning och starta bilen.

Obs tripmätaren blir nollstäld..

Funkar för mig :D
av masol
Tack #27!

God jul.
Användarvisningsbild
av NickeB
Är det samma förfarande på samtliga årsmodeller/modeller av V50:n eller skiljer det sig åt, någon som vet?
(Bara nyfiken). (:-)
Användarvisningsbild
av #27
På dom jag har testat funkar det. (s40n/v50)
av Hellrider
Obs tripmätaren blir nollstäld..

inte om man gör 100 rätt
av masol
Provade i går kväll och det funkade som det skulle. Inga problem.
Trippmätare nollställdes.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
hva er poenget? Er det å slukke service lampen og gi blaffen i å ta service? Hva med garanti?
Användarvisningsbild
av C.W.
nop.
Typ exempel, så lämnade jag in bilen för 4000 mila service fast bilen bara gått 3600.
Allt var väl OK förutam att några månader efter så tändes service meddelandet...
Då var det enklare att släcka själv än att åka till verkstan och påtala att jag faktiskt gjort servicen men att meddelandet kommit upp nu.
(Kanske det är inte precis masols erfarenhet, men tjänar som exempel varför man kan vilja släcka lampan själv.) :wink:
av Hellrider
C.W. skrev:nop.
Typ exempel, så lämnade jag in bilen för 4000 mila service fast bilen bara gått 3600.
Allt var väl OK förutam att några månader efter så tändes service meddelandet...
Då var det enklare att släcka själv än att åka till verkstan och påtala att jag faktiskt gjort servicen men att meddelandet kommit upp nu.
(Kanske det är inte precis masols erfarenhet, men tjänar som exempel varför man kan vilja släcka lampan själv.) :wink:
ja men då har ju dom klantskallarna som gjort servicen glömt å nolla den när dom gjorde servicen på bilen
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]