- sön 26 maj 2013, 19:40
Hej. Har en Volvo 945 från 94 där jag ska byta belägg fram. Höger sida inga problem!
Men när jag skulle börja med vänster så lyckades jag inte få tillbaka kolven i oket. Provade med rörtång att pressa in den rör sig inte en mm
Tryckte då på pedalen och kolven åkte ut en bit. Tog rörtången och pressa tillbaka den. Och den hgick tillbaks lika långt som den var ute från början. Höll på ett par ggr och smorde med 5-56. Men kolven går likförbannat bara tillbaka till samma läge som den var i från början. :evil:
Tror ni att bromsslangen agerar backventil? Hur ska jag lyckas få tillbaka den helt? Vad för verktyg brukar funka bra? Tving/ stor poligrip?
Men när jag skulle börja med vänster så lyckades jag inte få tillbaka kolven i oket. Provade med rörtång att pressa in den rör sig inte en mm
Tryckte då på pedalen och kolven åkte ut en bit. Tog rörtången och pressa tillbaka den. Och den hgick tillbaks lika långt som den var ute från början. Höll på ett par ggr och smorde med 5-56. Men kolven går likförbannat bara tillbaka till samma läge som den var i från början. :evil: Tror ni att bromsslangen agerar backventil? Hur ska jag lyckas få tillbaka den helt? Vad för verktyg brukar funka bra? Tving/ stor poligrip?

- By jesperk