Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, får kolla upp det där innan jag börjar skruva.
Visar det sig att det är olika storlekar på torx-bultarna så får jag avvakta med bytet och försöka jaga reda på rätt torx-hylsa. Har ju ändå drygt 3½ vecka på mig att fixa felen.

Edit: sonofabi... du hade rätt, E16 på dom nya bultarna :cry:
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns inget som heter svarta klarglas :wink: . Klarklas är c70 orginal allt annat är styling lampor (PO)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:Finns inget som heter svarta klarglas :wink: . Klarklas är c70 orginal allt annat är styling lampor (PO)
Klarglas är alla typer av strålkastare med.. *trumvirvel*.. klart glas :roll: Sen vad Du anser är klarglas och inte hör inte hit :wink:

Böt strålkastare för några dagar sedan, har inte orkat fixat upp några bilder än dock, men det kommer :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nuså, här kommer 2 bilder iaf.

Bild

Bild

Som sagt så tycker jag det svarta passar bra mot den mörkblåa lacken. (Sen vad nexus säger bryr vi oss inte i :wink: :wink: )

Funderar dock på en sak. Får man åka med både pos/park.ljus och halvljus? pos/park på dessa är ju då listen under helljusen, "W5W"-lampan.
Dom är ju kopplade så dom får ström direkt ifrån halvljusen standard. På mina gamla orginal kastare var denna kabel dock avklippt, så "W5W" lampan lös bara i park.ljus läge.
För att sammanfatta, på dessa lyser "W5W" lampan både med halvljusen (får då ström direkt ifrån halvljusen), och park.ljus-läget (får då ström ifrån park.ljus kabeln, halvljusen är avstängda i detta läge).
borde inte vara någon hinder åka med p-ljus och halvljus samtidigt. Strålkastarna är ju e-märkta eller? Inte alla bilar som har p-ljuset i samma reflektor som halvljuset. :D
AnkaN7893 skrev:Vad menar du med p-ljus och halvljus är ihop kopplade? Dom har samma kontakt som alla orginalstrålkastare och det är inga problem att besiktiga med dem.
Jag pratar om kabeldragningen innuti strålkastaren, inte kontakten.

AnkaN7893 skrev:Varför köpte du inte usa blinkers? Med reflex på sidan ?:)
Enkelt: Tycker det är fult :wink:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 54

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]

B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?