Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev:"Inläggav joel80 Idag, 14:55

Dom billiga domkrafterna har väl ingen olja som kan läcka? De är väl bara mekaniska?"
Ja alltså förutom @joel80 :) var hans inlägg jag hade i åtanke.
Användarvisningsbild
av joel80
Aha.. då lärde man sig något idag också.. Jag har en liknande och trodde inte det var olja i den. (Usch va dålig koll man har på saker man köper ibland..) Nu är den knappt ett år gammal så det bör väl inte ha läckt ur något än.. Men då behöver jag kanske ha lite koll på det framöver så den inte börjar sjunka. :)
av Andis
Då har jag varit och hämtat ut Bacho domkraften :-)
Känns som rejäl kvalite rakt igenom.
Samt något som var mycket trevligt någon sorts gummi beläggning på hjulen så den rullar tyst utan skramel på garage golvet :-)

Försäljaren sa ahh du funderar på Bacho då ska jag inte ens föreslå annat. Dom är underbara.
Kan bara instämma :-)

Bild
av Andis
sthlm skrev:Köpte Julas 2,5t domkraft för 500:- på deras REA och är grymt nöjd med den.

http://www.jula.se/garagedomkraft-2-5-t-601046

+ Stabil som attans
+ Lyfter 450mm
+ Lättpumpad och släpper ner mjukt och fint

- Vikten! 35Kg är inte man bär omkring med, får köra den på pirra då det inte finns något att lyfta den i.
Inte dåligt mycket domkraft för pengarna. :-)

Ja så lite kosta inte en Bahco men har förtroende för deras saker.
Samt den kändes verkligen riktigt påkostad.

Just det la upp lite info tidigare i tråden.
Men gick upp ett steg till köpte 3 tons varianten. Art nr BH13000

46 kg. Ramlängd 830 mm min/Max lyft höjd 90/552 mm

Vridbart handtag utan att man påverkar upp och nedsänkning utan det sköter man genom att vrida på skaftet. Samt snabb pedal för snabb lyftning.

Nu ska det bli härligt att testa på årliga sommar däcks bytet.

Med vänlig hälsning,
Andis

Bild
Jag fick tag i en garagedomkraft idag. En bekant röjer huset på sin avlidne mans prylar.
https://www.dropbox.com/s/tg6rfu7g6jgi5 ... .10.25.jpg
De har hållit på en del med bilar under åren om jag förstått saken rätt. På bilden är den skitig som tusan men jag har rengjort den. Det var mest olja och damm. Var hittar jag lämpligt mellanlägg? Den där koppen verkar ju passa skitdåligt i bilens lyftpunkter.
JULA,s produkter ........... är det inte lite så att du får vad du betalar för .................. jag har en Juladomkraft som jag inte kan hissa min V70 med, vågar helt enkelt inte för de knakar i den, funkar till mina småbilar men sen e det stopp, jag kör originaldomkraften och är den rätt ansatt så är det det bästa du kan ha o den finns med i bilen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]