Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hade inne bilen i förrgår hos Upplands Motor för den årliga servicen. Jag har sett att bilen läckt en del olja vilket även besiktningsmannen tidigare i år påpekade, så jag bad min PST att ta en titt på det hela.
Svårt att lokalisera var läckan kommer ifrån och plastskyddet under motorn var fyllt av olja men det verkar som om det kommer högt upp. En motortvätt senare så visade han mig lite ställen jag skulle hålla koll på tills vidare. Ett ställe var precis under plastkåpan över motorn, vid stiften. Där var det enligt min PST MASSVIS av olja, ungefär som om någon hällt ett gäng deciliter utanför.
Så innan jag åkte därifrån så torkade vi extra rent och torrt där, och idag ser jag tendenser till olja där igen.
Jag tog en bild och hoppas att ni kan hjälpa mig lite på traven. Jag kommer självklart låta någon med expertis åtgärda detta men att skicka in och ut på felsökning har jag helt enkelt inte tid med.

Bild
Det har samlats kring bulten och jag aaaaanar att det kommer därifrån också, att packningen kanske är slut där.
Vad tror ni?
Angående oljeläckage: jag börjar snegla på ventilkåpspackning. Kostar inte många kronor att testa, så om det hinns med så ska det också bytas.
För i början av juni så ska jag få hjälp med sänkningen av bilen, det som även ska hinnas med är att byta bromsklossar runt hela bilen samt måla bromsoken. Det lär bli en fullspäckad dag så frågan är om man hinner göra allt..

Fick idag ett mail från tyskarna om att fjädrarna blir lite försenade då Eibach måste tillverka dom.. (?!) Var i kontakt med företaget då de hade 25mm från Eibach för V50 med andra motorer men inte till just 1.8F, dock kunde de ordna det åt mig så varsegoda sa jag. Den som väntar på något gott.... Snark.
Måste se till att köpa bromsoksfärg också, googlat mig gråhårig som vanligt och en del säger si om en sort medan andra säger så. Så det får bli första bästa 1kompsfärg helt enkelt.

Så det som har landat här hemma nu är följande:
Bromsklossar runt om. Besiktningsmannen sade att de främre behövde bytas i år så jag tänkte att man kanske skulle festa till det med RedStuff-belägg. Min PST sade annat, bromsbeläggen i bak är helt slut och måste bytas snarast, de i fram måste bytas i år. Så där rök tankarna kring RedStuff..
Bild

Färgpenna! Någon som har erfarenhet av dessa? Lackeraren missade ett litet parti på ena tröskeln i vintras så jag tänkte råda bot på det nu med denna. Kanske fungerar att fylla i dörruppslagsmärken på handtagen också?
Bild

OCH! Något jag bestämt mig för som ligger lite längre fram i tiden: senast nästa år så ska railsen vara bortplockade. Jag kommer ha kvar dom i förrådet med hänsyn till eventuellt andrahandsvärde på bilen men jag blir lika barnsligt förtjust varje gång det rullar förbi en R-design utan rails.

OCH 2: Man vill ju förstås göra sin bil personlig.. Men det är inte alltid helt lätt med dagens bilar eftersom utbudet av delar är ganska begränsat. Något jag velat ha ett tag är puddle lights men att behöva köpa hela sidospegelssatser känns inte helt aktuellt och på eBay så såg jag detta som istället sitter i dörrarna: http://www.ebay.com/itm/2-X-LED-Car-doo ... 51&vxp=mtr

Men jag vill inte att det ska se så 740-raggare ut utan jag vill helt enkelt bara ha ett rent ljussken när dörrarna öppnas. Är det någon som har några tips och idéer kring det? En LED-list av tunnare slag borde väl fungera? Vilken el kan man koppla in sig på osv? Resultatet vill jag ha åt detta håll:
Bild
grillchips skrev: Färgpenna! Någon som har erfarenhet av dessa? Lackeraren missade ett litet parti på ena tröskeln i vintras så jag tänkte råda bot på det nu med denna. Kanske fungerar att fylla i dörruppslagsmärken på handtagen också?
Jag har använt sån för att fylla i stenskottsmärken.. Lite pilligt och man kan få en liten "bula" med lack.. som jag i och för sig inte hittar på igen hur mycket jag än letar. :)

Kan tipsa om att köpa en sån där fin fin pensel istället för att använda den pensel som är med. Alltså en med extremt liten spets så man kan vara finkänslig.
Man (läs jag :) ) har lite taskig precision med den som är med.
Fick faktiskt tipset från början av MrCap i Stockholm.. och dom borde ju ha lite erfarenhet när det gäller bilfix. :)
Äntligen! Eibach Lowering Springs 25mm.
Bild

Tog 2 dagar för paketet att komma från Tyskland hit till Stockholm. Pluspoäng!
Bild

Jag kan verkligen inte bestämma mig för färgen på bromsoken, vad tror ni skulle passa?
Bild

So fresh and so clean!
Bild
Lucif3r: Ja, det har varit min tanke också faktiskt. Blir nog en bättre helhet än om man skulle köra exempelvis röda.

Hertsh: Nä bromsarna är ju faktiskt inget att skryta om så där har du en poäng. Då väljer jag bort det annars nästan självklara röda och kikar istället på vitt eller silver. :)
Sådär, då trillade lite nya LEDar hem. Tanken är som sagt att montera dessa under dörrarna så de tänds när dörrarna öppnas och då lyser upp marken, är väl en feature på Audi bland annat.
Har kikat en hel del projektbilder där folk öppnat upp dörrsidorna och ärligt talat så vet jag fasen inte vad jag ska koppla in mig på.. Jag har tjatat förut men jag tjatar igen, någon som har tips och idéer?
Bild
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 50

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.