Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stenström
Hej på er!

Som ämnet säger så har jag problem med min el-taklucka på min S60 -07 T5. Den verkar kugga över när man ska köra den bakåt och hakar upp sig. Är det någon här inne som har erfarenhet av detta och kan förklara hur man enklast åtgärdar problemet. Har väl inte tänkt att använda den extremt mycket eftersom AC´n är fungerande men det är jävligt irriterande att det inte fungerar som det ska.

Mvh
Björn
Jag får tacka för tipset. Ska se ifall detta hjälper, tror dock att det är något mekaniskt under innertaket som strular eftersom det låter som att det kuggar över...Enl. en som jobbar på en lokal volvoverkstad som jag pratade med tidigare i dagarna så verkade det vara någon plåtbit som tydligen kan ställa till problem. Men det verkar som att det kan bli krångligt att gå igång och riva hela innertaket för att ta reda på vad felet är. Vågar inte heller testa för mycket då jag är rädd för att den kan stanna i öppet läge...
Hej igen!
Har testat och kalibrera och det verkar inte hjälpa. Det enda jag kan göra är att tilta luckan i bakänden och det fungerar felfritt, det fungerade även innan. Det verkar vara framme vid knappen som det kuggar över eller iaf låter, frågan är om det är någon mer som har haft detta problem och har avhjälpt detta själv. Att det sitter en kedja som drar runt skiten vet jag men kan denna gå sönder eller hoppa ur på något sätt och isf kan detta vara problemet. Tacksam för tips!

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg