Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Äh, jag lade till Driversupport pkt idag. ÅF labbade lite med siffrorna och vi blev båda nöjda, så jag slog till :wink:
Det skulle inte påverka leveranstiden enligt honom då jag har fram till fredag på att ändra i specen..
//JL
Nu hoppade min bil från beräknad leverans v28 till v27 :D
Låter som att prod löper på trots att jag har beställt den med Rattvärme.. :???:
//JL
Jorglund skrev:
S80V8AWD skrev: Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.

Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
Kan man avaktivera den funktionen själv eller måste man lämna in bilen för fixa detta ?
..JL
Det kan man göra själv, tar två sekunder; ljusvredet(reglaget kanske det kallas?) till vänster om ratten har några olika lägen varav ett är det automatiska avbländnings-tjofrejset. Det är bara att välja ett annat önskat läge.

Men med det sagt kanske ni två kommer betylidgt bättre överens än vad vi, jag och assistansen, gör!

Grattis till fin bil :)
S80V8AWD skrev:
Jorglund skrev:
S80V8AWD skrev: Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.

Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
Kan man avaktivera den funktionen själv eller måste man lämna in bilen för fixa detta ?
..JL
Det kan man göra själv, tar två sekunder; ljusvredet(reglaget kanske det kallas?) till vänster om ratten har några olika lägen varav ett är det automatiska avbländnings-tjofrejset. Det är bara att välja ett annat önskat läge.

Men med det sagt kanske ni två kommer betylidgt bättre överens än vad vi, jag och assistansen, gör!

Grattis till fin bil :)
Tack!
Detta låter bra. Ibland vill inte automatik göra som jag vill, så det är toppen att man kan styra det hela på egen hand också :)
Gomidda´

Min ÅF fick in två st MY 14 idag. En Bright Silver XC60 D5 och en Seashell V70 D4.
Kollade bara lite snabbt när jag hämtade min bil från service. XC60:n gör sig väldigt bra
med faceliften och V70:n, som förövrigt hade det nya digitala kombi-instrumentet (Läckert!!!), såg helt ok ut.
Bara kromlisten på bakluckan som kändes lite smäckig. Tror alla ni som väntar på era MY14 kommer bli nöjda... :D

MVH/Niklas
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08