Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LarsFHR
Hej!
Bilprovningen hittade en felkod och gav underkänt på besiktningen, koden heter P018B Bränsletryckgivarkrets "B" område/prestanda, detta skall tillhöra avgasreningen men det fanns inga avvikelser i kontrollen av avgaserna. Någon som har en susning kring vad detta kan handla om?
Bilen är en V70 Bifuel -04
av Martinhellström
Köp en ELM327(249:- i sverige inkl. frakt), släck koden med mobilen, kolla om den återkommer, då börjar felsökningen.
Annars in på bilprovningen, med elm:en i fickan, kolla koderna på parkeringsplatsen utanför besiktningen, inga koder=godkänd och du får i lung och ro se om din bil behöver någon behandling.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
På min mäter de inte ens avgaserna när man läser av med deras felkodsläsare. Jag skulle rycka minuspolen på batteriet så att alla givare nollas. Låt det stå urkopplat 30 minuter. Jag köpte en ELM327 på ebay för 80kr inkl frakt samt torque pro för 25 spänn. Du kan också läsa av en del parametrar med denna som laddtryck kylvätsketemp mm. Gör sedan martinhellström sa. Återkommer koden så är något fel.
Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.

Löjliga priser XC70

Jag steker och äter upp min mössa om n&a[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]