Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Opplever følgende problemer med min Power Shift girkasse.

Noen ganger ved oppstart vil ikke bilen gå når den settes i D eller R... Når jeg sette girvelgeren i Sport får jeg opp et 7 tall i displayet... :shock:

Ved å stoppe og starte bilen går den tilbake til normal og alt fungerer.. men noen ganger må jeg stoppe og starte flere ganger... Bilen har gåt 35000km.

Har hatt bilen inne hos Volvo men de finner ikke ut av hva som er galt. De resettet alle systemer og ba meg avvente å se om problemet forsvinner...

Noen som har erfaring med dette??
Snublefot skrev:Jepp...

Det stemmer. Bilen varvar bare, går ikke framover i D eller bakover i R... :???:

Är det elektronisk växelväljare eller fortfarande wire?

Kort och gått, går det wire från växelväljaren till lådan eller en strömsladd?
Det er jeg ikke sikker på. Da kan kjennes ut som det er mekanisk overføring da det kan være tungt å ta den fra P til D hvis bilen henger på gir ved parkering istedet for på handbroms.

Manuell modus er vel elektronisk.
Snublefot skrev:Det er jeg ikke sikker på. Da kan kjennes ut som det er mekanisk overføring da det kan være tungt å ta den fra P til D hvis bilen henger på gir ved parkering istedet for på handbroms.

Manuell modus er vel elektronisk.

Om du öppnar dörren med D i lägger den sig i P då? Isåfall är den till 99% chans elektronisk. Men tror icke volvo har detta. Kan du köra överhuvudtaget med bilen?

Det är för att ingen använder den.[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]