NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blårök
Hej
Jag funderar på att köpa en C30 T5 2007 som har gått 7500 mil och undrar om servicerna är dyra och i vilken intervall dom ligger på ?
Sitter det kamkedja eller kamrem 8)
Användarvisningsbild
av Perra83
Kamrem på dessa.
Servicekostnaderna beror lite på hur mycket du kör. Kör du 1000-1500mil/år så räcker det med en basservice olja + filter, kupéfiltret tror ja ligger på intervallservicen?
En intervall service som det kanske är för dig kan ju innehålla byta av olja och filter så klart + luftfilter, tändstift, bränslefilter mm. Då drar priset iväg lite men inget onormalt.
Kamremsbytet vet ja inte vad det kostar. Sväng förbi Volvo och fråga vad alla servicear kostar så vet du exakt ;) Är det så att du byter kupéfilter, luftfilter eller något själv så säger du det när du lämnar in för service så tar de bara bort det från serviceordern och så sparar du någon krona. Samma som spolarvätskan som de alltid vill fylla på och ta betalt för. Den fyller man ju själv!
av agusta44
Spoiler »

Den där jä..la spolarvätskan som Bilia envisas fylla på för 60:- Känns som att dom blåser många kunder med det. :twisted:

Min mek hade såklart debiterat 60:- för spolarvätska enl servicen, men grejen var att jag hade fyllt på själv och hade fullt i behållaren, så vad han har fyllt på kan man ju så klart undra :?:

Var in och på pekade detta, han tittade på mig som ett fån och sa att jag kan ta en liter i kemskåpet då. ??:-/

Undra hur många dom gör så mot...

//MVH
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av Frohm
kamremsbyte är faktiskt "billigt" på c30 T5.. ca 3500:- inkl material hos volvo fick jag som svar då jag frågade. och 10 år eller 18000 mil..
Användarvisningsbild
av Perra83
Spoiler »
Det var ungefär va ja trodde. Är det med vattenpump och aggregatrem?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av Frohm
Vet inte hur det låg till med vattenpump mm men det är ju inga renaultpriser på kamremsbyte åtminstone.. :-O)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Serviceintervallen är 2000mil eller ett år. Det som inträffar först.
En vanlig service utan tändstiftsbyte eller nåt annat tillägg ligger på ca 2000kr.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Serviceintervallen är 2000mil eller ett år. Det som inträffar först.
En vanlig service utan tändstiftsbyte eller nåt annat tillägg ligger på ca 2000kr.
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]