Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CYRUZ
Tjena volvoforumet!

För en månad sedan lämnade jag in min s60 -03 för lagning av instrumentpanelen. Som många andra behövde jag löda om skiten då allt dog på panelen.

Detta var för en månad sedan. Idag dog panelen igen.

Kan den verkligen dö igen om firman verkligen fixat med ny lödning? Jag kan inte så jäkla mycket om elektroniken i bilar så jag behöver lite hjälp
av CYRUZ
Hoppas att de ersätter kostnadsfritt så slipper man göra en process av saken.
Det jag inte fattar är varför de bara lagar just den lödningen som var kass när alla vet att alla behöver lagas för att få bort det faktiska felet.

Lämnade in den hos den lokala Volvo handlaren i Jönköping, Nybergs Bil. Tydligen har det öppnat någon ny firma som lagar sånt här lokalt så de skickade den dit. Ingen aning vilken firma det är.

Edit: Eller är det bara en lödning som ska fixas men att de gjort ett skitjobb? Har som sagt ingen aning
Googla på obd Karlstad. Och kika in där så får du mycket fakta om hur det funkar.
Har aldrig hört någon Volvo firma som fixar sånt. De brukar tycka att man ska byta ut hela skiten.

Men som sagt så har tex obd karlstad 1års garanti. Så det borde de som du lämnade till också ha.
I princip varannan person här på forumet har skickat dit och har inte hört någon som har fått skicka iväg sin igen.
av CYRUZ
Jonas_latt skrev:Googla på obd Karlstad. Och kika in där så får du mycket fakta om hur det funkar.
Har aldrig hört någon Volvo firma som fixar sånt. De brukar tycka att man ska byta ut hela skiten.

Men som sagt så har tex obd karlstad 1års garanti. Så det borde de som du lämnade till också ha.
I princip varannan person här på forumet har skickat dit och har inte hört någon som har fått skicka iväg sin igen.
Tydligen har de tidigare skickat till någon firma i Stockholm men nu jobbar de med några lokala förmågor...
Kollade på obd:s hemsida, fanns ju t.o.m instruktion från youtube på hur man får loss panelen. Var ju busenkelt!!!

Får kontakta verkstaden imorgon, tjafsar de skickar jag det till obd istället.

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Nexus
Börjar snart bli smygreklam för det där företaget i sundsvall. Vet ej vart du bor men finns en herre i örebro som lagar instrument med 1 års garanti.
av Lelle
Finns du i närheten av stockholm så kan jag titta på den, har tillgång till väldigt bra utrustning...

Mvh: Lelle
av CYRUZ
Lelle:
Tack för erbjudandet men bor tyvärr i Sveriges Jerusalem (Jönköping) :D

Lämnade in bilen idag på märkesverkstaden efter att ha ringt innan.
Det var inga problem för dom, de skickar iväg det till företag i Jönköping som gjorde jobbet.

Tidigare hade verkstaden samarbete med ODB men sen började en lokal firma göra sånt här och då bytte verkstaden.
Firman som gör jobbet har börjat som nyckeltillverkare/låssmed i den lokala gallerian, utvecklat till hemlarm för att nu även satsa på sånt här jobb.

Pratade med min mekaniker och en av hans kollegor. Utav de 5 ärenden dom två hade skickat till denna firma var jag den andra som behövde skickat tillbaka. Den första var pajj redan vid deras tester i verkstad...(vill inte outa företaget då det troligen går mot forumets regler)
Under det mångaåriga samarbetet de haft med ODB har de aldrig behövt skicka tillbaka en enda.

Har sedan tidigare ingen riktigt bra bild av företaget, de har bl.a hjälpt mig låsa upp bagagelucan när låset kärvade och ville inte se ägarintyg.
Känns spontant som att jag får prata med VD:n på märkesverkstaden angående deras nya samarbetspartner.

Annars måste jag ge verkstaden ett riktigt stort plus. De flesta andra märkesverkstäder säger annars att man måste byta hela skiten, deras första rekommendation var att skicka in på lagning.

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&[…]

Jag tror du kan ändra tändiäget p&a[…]

Tjena! Jag undrar om jag kan byta stolar på[…]