Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sitter och funderar på om man är dum om man inte lägger till Driver support paketet, Gillar ACC och Aut helljus samt att det kanske gör ngt på bilens andrahandsvärde om 3 år när kanske alla bilar på marknaden har dessa finesser ??
Vad tycker panelen om detta ?
Har mailat min ÅF för ett kostnadsförslag på detta tillägg, har fortf. möjlighet att ändra på bilens spec och hoppas att inte den blir försenad om man lägger till detta. :roll:
..JL
Droopy skrev:Lägg till det du vill för dit eget välbefinnande, det är du som ska köra bilen. Tänk inte på vad du får om tre år, paket ger inte mycket extra iaf, de blir kanske lite mer lättsåld. Å andra sidan kostar väl inte aCC en förmögenhet heller, i det stora hela.
Det var väl lite så jag tänkte, pkt kostar ju ca 19kkr extra brutto och köper man en bil för närmare 500kkr så kanske det är dumsnålt att inte ta med detta. Gillar den farthållaren och en del andra grejor som ingår i detta pkt. Kör mycket motorväg till Oslo och sitter i köer varje gång jag är i denna stad. Använder farthållaren mycket och kan ha hjälp av hastighetsskylt avläsaren med då norge har alla möjliga olika hastighetsgränser att hålla reda på :wink:
..JL
philipsguy skrev:@Jorglund ska du ha automat så får du ju med que assist numera med ACC, alltså att Cruise controlen klarar hastigheter ned till 0 km/h
Det var en av de finesser som jag läste och tyckte verkade vara kanon 8)
Ja, jag har valt med automat. Aut. Helljus lockar också även om jag inte har haft detta förut så är det väl som med regnsensor, har man haft det så villl man inte vara utan det :lol:
Jorglund skrev:
philipsguy skrev:@Jorglund ska du ha automat så får du ju med que assist numera med ACC, alltså att Cruise controlen klarar hastigheter ned till 0 km/h
Det var en av de finesser som jag läste och tyckte verkade vara kanon 8)
Ja, jag har valt med automat. Aut. Helljus lockar också även om jag inte har haft detta förut så är det väl som med regnsensor, har man haft det så villl man inte vara utan det :lol:
Jag måste säga att jag personligen saknar ACC varje gång jag kör en bil utan. Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.

Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
Jag struntade i att ta Driver Support paketet. Kör man som jag i tät trafik varje dag så blinkar och varnar bilen för ofta för allt möjligt i onödan. I alla fall blev jag bara irriterad av det de gånger jag testat. Men visst hade jag nog gärna haft adaptiv farthållare. :smile:
S80V8AWD skrev: Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.

Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
Kan man avaktivera den funktionen själv eller måste man lämna in bilen för fixa detta ?
..JL
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08