av philipsguy - tis 21 maj 2013, 15:03
- tis 21 maj 2013, 15:03
@Monchichi visst bilder kommer, inget datum satt men jag hoppas på nästa vecka
Moderator: Moderatorer
Droopy skrev:Lägg till det du vill för dit eget välbefinnande, det är du som ska köra bilen. Tänk inte på vad du får om tre år, paket ger inte mycket extra iaf, de blir kanske lite mer lättsåld. Å andra sidan kostar väl inte aCC en förmögenhet heller, i det stora hela.Det var väl lite så jag tänkte, pkt kostar ju ca 19kkr extra brutto och köper man en bil för närmare 500kkr så kanske det är dumsnålt att inte ta med detta. Gillar den farthållaren och en del andra grejor som ingår i detta pkt. Kör mycket motorväg till Oslo och sitter i köer varje gång jag är i denna stad. Använder farthållaren mycket och kan ha hjälp av hastighetsskylt avläsaren med då norge har alla möjliga olika hastighetsgränser att hålla reda på
philipsguy skrev:@Jorglund ska du ha automat så får du ju med que assist numera med ACC, alltså att Cruise controlen klarar hastigheter ned till 0 km/hDet var en av de finesser som jag läste och tyckte verkade vara kanon 8)
Jorglund skrev:Jag måste säga att jag personligen saknar ACC varje gång jag kör en bil utan. Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.philipsguy skrev:@Jorglund ska du ha automat så får du ju med que assist numera med ACC, alltså att Cruise controlen klarar hastigheter ned till 0 km/hDet var en av de finesser som jag läste och tyckte verkade vara kanon 8)
Ja, jag har valt med automat. Aut. Helljus lockar också även om jag inte har haft detta förut så är det väl som med regnsensor, har man haft det så villl man inte vara utan det :lol:
S80V8AWD skrev: Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!Ja men tyvärr kommer de aktiva helljusen 2.0 bara till S/V/XC60, vi andra får klara oss med generation 1...

S80V8AWD skrev: Automatiskt avbländning av helljusen saknar jag inte alls, då detta numera är avaktiverat mesta tiden i vår bil pga jag och assistansen inte alls kommer överens, överhuvudtaget.Kan man avaktivera den funktionen själv eller måste man lämna in bilen för fixa detta ?
Dock verkar de nya helljusen som adopterar sig till omgivningen väldigt häftiga, hoppas att det funkar lika bra i verkligheten som det låter!
PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]
Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]