Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Besiktigade min S 80 här om dagen. Fick en tvåa på att den lilla airbaglampan i instrumentet inte fungerade. Plockade ur instrumentet för att byta. MEN !! Där fans ju bara lamor till belysningen att byta! Någon som vet om man måste ta isär instrumentet och kolla om det sitter små lampor inuti till den lilla airbaglampan??
lurren1 skrev:INGEN som har någon aning om vad jag ska göra.. vad det kan vara..? VOLVO ville inte gärna ta i det. Det skulle troligen bli väldigt dyrt...
Joo.. han skrev ju så här:
dieselmagnus skrev:Kan vara din DIM som är dålig. Sök på DIM får du kanske lite tips
Troligen din DIM som är trasig, Sök på DIM. :roll:
Mmm.. detta forum är nog för lite mindre korkade människor än mej.. Har googlat.. kollat.. får inte fram vad DIM som man tippsar mig om här är exakt.. en pryl i instrumentet?.. Hela instrumentet?.. Någonting som man kan löda på? Som sagt... Jag platsar nog inte här.. men tack till er som försökte.. :???:
Skriv DIM i sökrutan så kommer det många träffar, och firmor som reparerar nämns lite överallt. Även folk som fixat själva kan man läsa om.. nån borde klista en av dom bättre trådarna så det syns tydligt. Väldigt många som frågar samma sak om och om igen.
Åååh... Hela instrumentet!! TACK!! Då e jag ju med igen. Ok! Får nog bli att lämna in bilen på OBDtuning då det verkar lite fööör spännande för en kladd som mig!! Men ett stort tack igen. Hoppas jag kommer ihåg att komma tillbax med lösningen på felet.
Stefans 968

En bra plåt det där :-D Ja, passa[…]

@OlofEmanuel , Får du inge svar kan du se v[…]

@EbbevonVolvo , Ja, äntligen reglisten ;-) […]

Kablar till tändspol

Hei! Ursäkta min Svenska, den är kanske […]