- mån 20 maj 2013, 19:11
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
Med risk att bli tjatig startar jag en till tråd om regenerering, denna gång om den regenerering som bilen gör själv. Som flera andra har skrivit här på forumet har jag märkt vid två tillfällen att förbrukningen gått upp markant, och att färddatorn inte visar 0,0lit/100km vid motorbromsning.
Mina frågor lyder:
-Kan jag någonstans i menyer eller på instrumentpanelen få bekräftat att regenerering pågår?
-Hur lång tid tar det normalt, jag har två gånger upplevt att det pågår i över 40min, vilket känns väldigt länge. Båda gångerna har det slutat med att min resa är slut och jag har stängt av bilen. Nästa gång jag startat bilen verkar ingen regenerering pågå. Båda gångerna har jag kört en lång stäcka i konstant fart 90km/h.
-Kan jag på något sätt minska tiden för regenering? Tex genom att köra på högre eller lägre varvtal.
-Påverkar min övriga körning hur långt det går mellan varje regenerering, dvs är det bra eller dåligt att då och då gasa på lite exra.
Mina frågor lyder:
-Kan jag någonstans i menyer eller på instrumentpanelen få bekräftat att regenerering pågår?
-Hur lång tid tar det normalt, jag har två gånger upplevt att det pågår i över 40min, vilket känns väldigt länge. Båda gångerna har det slutat med att min resa är slut och jag har stängt av bilen. Nästa gång jag startat bilen verkar ingen regenerering pågå. Båda gångerna har jag kört en lång stäcka i konstant fart 90km/h.
-Kan jag på något sätt minska tiden för regenering? Tex genom att köra på högre eller lägre varvtal.
-Påverkar min övriga körning hur långt det går mellan varje regenerering, dvs är det bra eller dåligt att då och då gasa på lite exra.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)