Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte nyligen en s40 2.0t -99 som pendlar bil.
Ibland kanske var 5gång så får man mala en stund på starten för att den ska starta. Kanske tar 5Sec att starta och i vanliga fall tar det som vilken bil som helst 1-2sec.
När bilen står på tomgång så vinner alltid bränslepumpen.
Byte filter utan resultat.

Finns det något mer utan pumpen som kan styra detta.? Tänkte om det satt någon typ backventil på bränslesystemet så inte bränsle slangen töms varje gång?mvh
Senast redigerad av 1 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gånger.
Kan vara bränsletrycksregulatorn som är trasig.
Är enkel att felsöka, man tar helt enkelt bort den tunna slangen som går till insuget och suger i den. Kommer det bensin där så är regulatorn trasig.

Du ska alltså ta bort slangen från insuget och suga i den änden

När regulatorn var trasig på en -99 jag hade så var den trögstartad och ryckte även lite lite vid hög fart på motorväg.
Du behöver ju inte suga som Jenna Jamesson. :wink:
Bara lite.

Den sitter på röret som förser spridarna med bränsle. På mitten av röret undertill.
Sök så hittar du säkert många trådar om det. Är ett vanligt fel.
Min är likadan ibland startar den direkt helst kall motor,men mest tar det 5-6 sekunder innan den tänder!
Har bytt tändstift,tändspolar soppapump+filter luftfilter rengjort lmm-utan resultat!
Det enda fel jag vet som finns är en liten slang som går från insuget vid termostat sidan 90 gradig böj och vidare till insugs röret till turbon,har med vevhusventilationen att göra ,är trasig fast jag har pluggat den med en kort slangbit så att det inte blir insugsläcka där!
om det kan göra att den är svårstartad vet jag ej,ska byta den då jag får lust o ork.Hade en felkod o den försvann vid pump bytet
mvh benka
jag köpte bilen ca 4 veckor sedan lät pumpen mycket. Plus att bensin mätaren gick segt upp till rätt nivå. Kunde ta upp mot en timme.plus att den till och från kunde pendla på tomgång mellan 500-2000v

Igår byte jag pump och amarturen i tanken mot en
Ljudet försvann och tomgången funkade i8mil. Sen skulle jag anka men efter tankning så vissade fortfarande mätaren att jag hade tomtank ändå att jag hade fulltank. Har kört två mil och fortfarande har den inte gått upp till rätt nivå. Och.
Tomgången pendlar igen och pumpen låter mer igen.

Hör dessa fel ihop.och vad kan det bero på? Dålig ventilationen i tanken?

Om de har kunnandet baserat på flera exister[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Hej ALLA! Tog en snabbkik igår kväll p&[…]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]