Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en 06 XC90 med 14600 mil som jag är supernöjd med. På långresor är ju DVD grymt för att hålla ungarna nöjda. Nu har den gamla DVD anläggningen lagt av, inte orginal utan en sån där med 2 skärmar och fula sladdar osv. Hittade denna beggade orginal DVDn: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&c ... d=22907798 på bildelsbasen och köpsuget infann sig. Några frågor omkring detta:
1. Går den att montera i en bil som inte har haft en från början?
2. Hur svårt är det att montera? (Finns det fördragna kablar osv)
3. Måste man köpa till trådlösa hörlurar eller funkar det med trådade lurar?
4. Till sist, är det värt 6 tusen eller finns det bättre/billigare alternativ?
Tack på förhand.
Jag vill nog bara svara på sista frågan....jag köpte nyligen en ny XC90 och valde faktiskt bort DVD spelare. DVD kommer ju mer och mer bort från marknaden, och surfplattor blir allt mer vanligt. Jag kommer att köpa ett nackskyddsfäste för surfplatta istället och använda min Nexus 7 laddad med filmer. Jag har original DVD spelare I min andra XC90 och använder den väldigt lite, faktiskt. Jag tycker också att bildkvaliteten är lite dålig också.

freezingalaskan
Har du så snälla barn att dom kan enas om att se samma film då?
Ja det är ju en bra fråga, oftast går det bra men ibland är det ju omöjligt att få dom och vara överens om den enklaste sak... Sen kan man ju fråga hur folk i min generation, födda på 60 talet, över huvud taget överlevde familjesemestern i baksätet på galonen i 140'an... Utan A/C!!!
Med "hyra digitalt eller streama" menar jag förstås att ladda ner. Man får väl läsa mellan raderna lite. ;)
Sen kan man ju förstås köpa film digitalt också om man vill vara laglig. Eller så köper man DVD och rippar. ;)

Jag menar bara att det känns stenålder att köpa en dvd-spelare till bilen istället för typ en iPad eller iPad Mini med nackstödsfäste och en hel massa film i. Då kan ju kidsen göra annat också, t.ex surfa om man nu befinner sig där man har 3G-nät.
Om du nu bestämt vill ha DVD spelare så kan du ju inskaffa något sådant här (link nedan)....en eller två set så kan ju barnen sedan välja själva vilken film dom kan se på. Men visst, nog vore det bra om barnen också hade lite lugn stund utan electroniska grejor. Nog genomlevde man en varm MB 220D med rökande styvfar, spypåse och två flämtande hundar I baksätet ibland.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 4314.4296/

freezingalaskan
Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.

Löjliga priser XC70

Jag steker och äter upp min mössa om n&a[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]