Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:Visste inte att de jobbade på Torslandafabriken idag (?) men status avancerade just till steg 7, din Volvo testas :P
Snackade med en granne idag som jobbar på lackeringen och han skulle jobba i morgon (Söndag).
s6025t skrev:
philipsguy skrev:Värmepaketet som är framme och spökar igen?
Det verkar troligt att det är värmepaketet som ställer till det enl. säljare jag pratat med finns det nu 2 värmepaket 1 utan eluppvärmd ratt (längre lev tid) ratten har blivit ersatt av eluppvärmda spolarmunstycken i det nya paketet istället med kortare lev tid. Paketet finns även på "bygg din bil" nu
Är problemet med eluppvärmda ratten generellt för övriga modeller där detta paket säljs, eller pratar vi bara för XC/V70 samt S80?
Jorglund skrev:
philipsguy skrev:Visste inte att de jobbade på Torslandafabriken idag (?) men status avancerade just till steg 7, din Volvo testas :P
Snackade med en granne idag som jobbar på lackeringen och han skulle jobba i morgon (Söndag).
:-)-)
philipsguy skrev:Jag har inte hört att det skulle gälla någon specifik modell, eftersom det bör vara samma ratt så bör det påverka alla modeller
F-n också, sitter just med en offert på en bil med detta paket specat. Får alltså köra en ny sväng med säljaren, suck...
philipsguy skrev:Om någon är intresserad så har min bil lämnat Torslanda idag enligt "Min bil" :P
Jag är ju intresserad :mrgreen:
Grattis, snart så ringer ÅF och säger att din bil är klar att hämtas :)

Hoppas att dom är i fas nu i Torslanda så att min kommer i tid med... 8)
Philipsguy, du kan väl lägga upp bilder när du fått bilen? :) Pratade med min handlare och än så länge så är det ännu slutet av juni som dom får min bil. Hoppas hoppas. Jag har den numera "ökända" rattvärmen, men har än så länge inte drabbats av försening.

Något helt annat, men inom samma ämne:
När jag beställde min bil så ville jag ha de integrerade barnstolarna, men även om det gick att fixa själv på Volvos webb så sa handlaren att det inte gick att kombinera i deras system. Ringde igår och undrade om det verkligen stämde än, och han meddelade att det tydligen går men man tar inte barnsäkerhetspaketet utan istället separata delar, och dessutom kan man ta de integrerade barnstolarna utan extra kostnad eftersom baksätesvärmen redan finns i värmepaketet. Tog stolarna men inte det elektroniska låset för bakdörrarna. Jag behöver bara för rutorna, och det finns från start.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]