...

Moderator: Moderatorer

Speed don't kill. Rapidly becoming stationary - that's what gets you.
Användarvisningsbild
av Camel
umekille skrev:"Speed Kills"
Absolut inte om man har ordning på övriga parametrar. Ett exempel på det är flygplan.
Det är inte hastigheten som gör ont när man ramlar från stegen , det är landningen !.

Samma med bil och hastighet :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
It's not the fart that kills it´s the smell! :lol: :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
Camel skrev:
umekille skrev:"Speed Kills"
Absolut inte om man har ordning på övriga parametrar. Ett exempel på det är flygplan.
Håller med.. det är en jävla skillnad på att köra lite fortare på motorväg (där parametrarna är mer kända och det finns färre okända, även om de finns..) än att blåsa på i ett bostadsområde eller inne i stan.

Ska vi då säga att det är parametrar som dödar? (Vissa i min klass när jag gick i skolan höll i allafall på att förgås under mattelektionerna...)
:)
Användarvisningsbild
av vetten
Dom som absolut måste köra fort på parkeringar och som absolut inte tänker ta någon hänsyn till att en bil försöker backa ut och att det ibland är svårt att se åt alla håll samtidigt när man backar ut från en ficka på stormarknaden, att det dessutom kan komma barn eller andra ivägen ja det verkar dom inte bry sej i ?:-/

Faen vad många har bråttom och att många av dom också måste snacka i mobilen samtidigt gör ju knappast saken bättre!!!!!
Användarvisningsbild
av joel80
Som äldre (och småbarnsförälder) blir jag ibland lite irriterad på mig själv som yngre... Alltså trafikrelaterat. :)
Telefonpratare vid rödljus...

Det slår om till grönt , och inget händer...
Förran det börjar bli "ljusgrönt" och det tutas friskt, DÅ !! rullar den första bilen och tro fan att det sitter en telefonjävel limmad i örat på föraren.

Samma på motorväg, kommer ikapp någon som ligger på omkörning av en tradare, tradaren ligger såklart på sin hastighets-spärr på 89km/tim , i ytterfilen ligger en omkörare som håller 95km/tim och telefonen tryckt mot örat, 500M längre fram finns en tradare till i samma 89 km/tim tror ni telefonören ökar till lagliga 110 km/tim ??, eller flyttar sej ??, nejdå samma krypande i 95 .....
Användarvisningsbild
av sthlm
blådåren skrev:Telefonpratare vid rödljus...

Det slår om till grönt , och inget händer...
Förran det börjar bli "ljusgrönt" och det tutas friskt, DÅ !! rullar den första bilen och tro fan att det sitter en telefonjävel limmad i örat på föraren.
Telefon är så 2012.. surfplatta skall det vara!
Senast idag så började det tutas hysteriskt bredvid mig i filen som skulle rakt fram.
Då satt det en ung kille med huvudet nedsänkt och pillade på sin surfplatta och hade inte tanke på att det röda ljuset faktiskt slår om till grönt med jämna mellanrum.
Såg lite roligt ut när han skulle iväg och VÄGRADE släppa paddan vilket verkade fungera sisådär med en manuellt växlad bil.

Inte helt ovanligt att man ser folk som pillar på paddan under färd numera.
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 552

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60