Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Snekutaren
Hej!

Har ett missljud från bakvagnen som kan beskrivas som ett "durrande".

Se film för att höra ljudet:

Låter hjullager så innan de ger upp helt och nyper, eller vad kan det bero på?
Båda hjulen glappar även lite i sidled när man drar i dem.
Bilen är en 940 -96 med 1031.

Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
Det låter inte som hjullager. Det låter mer som det kommer från diffen. Låter det likadant när båda hjulen rullar åt samma håll? Låter det bara när du rullar ett hjul är nog felet in i bakaxeln. Att du känner ett litet "glapp" när du rycker i hjulet är normalt.

Mvh
Lennart
av bodhii
Tja

Du har väl slungdiff på din? Misstänker att du har en senare årsmodell? Båda mina 940 -98 låter sådär och det är slungdiffen, alltså inget onormalt. Rätta mig om jag har fel.

Trevlig helg!
Hade uppe min på jobbet o snurrade, hörde då samma ljud men har aldrig hört ett missljud när jag kört...Några tips va de är låter? Har ingen slungdiff i vad jag tror iaf.. Spinner på 1 ;)
av bodhii
enkelt att kolla om du har diff. hissa upp ena bakdäcket och snurra det. går det? alternativt hissa upp båda bakdäcken och snurra, då snurrar de åt var sitt håll. min spinner också på 1an, och jag har slungdiff. du har fortfarande inte talat om vilken årsmodell du har?

// Mike

Intressant, hur kan en kompressor ge mer toppeffek[…]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??