Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jorglund skrev:
philipsguy skrev:Volvocars.se nu till slut uppdaterad med MY14.
Köplats 3804 - det går rätt trögt på Torslanda om det stämmer. Preliminär byggvecka står fortfarande kvar på v 20 dock...
har inte din status uppdaterats ngt till ngt högre steg ännu från orderlagd ?
Visserligen är ju inte v20 slut ännu så mycket kan ju hända på en dag..
Steg 2 sen förra veckan.
Enligt uppgift från ÅF prioriteras demobilar för ÅF första veckan, vi får se
philipsguy skrev:Misströstade lite men plötsligt händer det, steg 5 montering pågår :lol:
Haha, du ser. Då vet du att din bil förmodligen blir färdig idag :wink:
Aj, aj! Min hoppade från vecka 26 som jag tycke var safe till vecka 27. Då lär det vara kört att få den till semestern. Skit också. Byggveckan är dock vecka 23 fortfarande. Sabla otur.
Racetwin2 skrev:Aj, aj! Min hoppade från vecka 26 som jag tycke var safe till vecka 27. Då lär det vara kört att få den till semestern. Skit också. Byggveckan är dock vecka 23 fortfarande. Sabla otur.
Nej :-O)
Detta verkar inte bra, min har ju bygg v24 och lev v28 hoppas inte att den också flyttas fram...
Vad för bil hade du beställt ?
Edit: såg att du hade best en v70 bi fuel.. :oops:
Senast redigerad av 1 Jorglund, redigerad totalt 0 gånger.
philipsguy skrev:Värmepaketet som är framme och spökar igen?
Det verkar troligt att det är värmepaketet som ställer till det enl. säljare jag pratat med finns det nu 2 värmepaket 1 utan eluppvärmd ratt (längre lev tid) ratten har blivit ersatt av eluppvärmda spolarmunstycken i det nya paketet istället med kortare lev tid. Paketet finns även på "bygg din bil" nu
Jag har värmepaketet med uppvärmd ratt. Är det det som krånglar?

Jag reagerade på det när jag beställde - varför i helsike skall man tvingas ha en eluppvärmd ratt när man har bensinvärmare? Dessutom gick det därför inte heller att få träratten vilket jag ville ha. Redan missnöjd över att de tagit bort Dynamic Ljusbiege. Nu har jag tvingats beställa mörk interiör utan träratten och så verkar det som den uppvärmda ratten som jag egentligen inte ville ha är det som krånglar. Heja!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]