- fre 17 maj 2013, 12:14
Nej, nu ska jag skaka slut på de här och sen lägga pengar på schysta däck. Det är ju trots allt där som bilen möter vägen.
Sen ska det väl bytas dämpare också snart om jag känner mig själv rätt. Återkommer med resultat.
S4mp4 skrev:Jag har haft samma bekymmer med vibrationer och ålande, det visade sig att mina däck var usla, dom var inte speciellt slitna på utsidan men inuti vid stommen hade däcket separerat vilket gjorde att det blev ojämnt och orsakade vibrationer, ojämnheten kan man ofta se med blotta ögat när man har hjulet av och tittar på det.Det kan det väl vara värt :) Sen är det väl dessvärre så att man får vad man betalar för och att det faktiskt är skillnad i hållbarhet/kvalitet på däck som kostar 750kr och 2000kr. Mina var säkert runda vid en tidpunkt, men de är de f.n inte längre.
Hänt med både Nokian vinterdäck (friktion) och billigare sommardäck (Bridgestone om jag minns rätt).
Jag gissar personligen att det beror på att jag kör som en biltjuv....
Nej, nu ska jag skaka slut på de här och sen lägga pengar på schysta däck. Det är ju trots allt där som bilen möter vägen.
Sen ska det väl bytas dämpare också snart om jag känner mig själv rätt. Återkommer med resultat.
- By Sliff