Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Landin
Jag är väll lite som du, vill helst åka amerikanskt eller iaf skattebefriat/veteran. Jo ska ja ha en pickis blir de jänkepickis, må dra mycket sås men dom gå ju använda... Dock så är jag ju GM-nörd så jag ska ju ha Cheva ;)
av AmazonSleper
Ja vi har en -99 tahoe bensinare å så farligt dryg på bränsle är den inte 1,2 långkörning å 1,4 blandad å man åker som en gud :wink: Roligt de inte bara är jag som har en skumböjelse för äldre volvo bilar, vet inte varför med dom tilltalar mig nå enormt :lol:
av Landin
Bild
Liket lever än, lite lägre, fick mig en omgång 15" alufälgar som annars skulle ha åkt på återvinningen, inget jättefränt men helt klart bättre än rostiga plåtfälgar :P var dock bara två centrumkåpor men de må ju vara
av Landin
Eftersom B230F är ungefär lika rolig som en rosa cykel med stödhjul så tyckte jag det var dags att åtgärda de, tänkte trimma lite lätt, bara typ 500 hästar, tror ni jag måste byta spridare då? eller räcker de med öppet filter från biltema?

Eller nått... Några direkta hästkraftsmål var de väll inte direkt satt, utan snarare en dröm om en lite piggare motor, karaktären var mer viktig än antalet hästkrafter... Så det fick bli en k kam, kändes som en bra kam till en övrigt orörd motor. Extraktor vore ju kul, men då mest för sången då originalgrenröret räcker gott och väl till högre effekter än 116hk, dock så iom att avgassystemet ligger utspritt lite här och var i olika kommuner och jag är less på att ha epatraktorbröl rätt upp i golvet så slog jag till och beställde ett nytt simons sportsystem, modellanpassat sådant då jag inte tycker det är värt att stå och svära över att de aldrig passar som jag vill ha det.
Så lite trevligare sång än original och epatraktorbröl + lite skojigare karaktär, precis som jag vill ha det. Och vem vet, har jag tur så kanske jag får tillbaka alla 116 hästar den en gång hade
av 2444ever
Jag hade nog inte gått på öppet filter direkt, hade nog kört lite dekaltrim först och kollat så drivlinan pallar det.
av Landin
Alltså de där med dekaltrim de kändes extremt, måste jag inte ha fyrlink och slicks då? så man får nått fäste, den borde ju göra typ låga 10or på strippen med biltemafilter och dekal i vindrutan
av Landin
Knekten skrev:Hur kopplade du in ljusrampen på taket?
Hade relät brevid batteriet, sen strippade jag fast kablarna i radioantenn och på takräcket, hade bara två kablar upp och sen grena jag ut vid varje lyse, hade bara ett relä så körde 100w i två och 55w i två
av Knekten
Landin skrev:
Hade relät brevid batteriet, sen strippade jag fast kablarna i radioantenn och på takräcket, hade bara två kablar upp och sen grena jag ut vid varje lyse, hade bara ett relä så körde 100w i två och 55w i två
Attans att antennjäveln sitter vid bakluckan på 740. Måste borra hål i taket. Kul.
av Landin
Knekten skrev:
Landin skrev:
Attans att antennjäveln sitter vid bakluckan på 740. Måste borra hål i taket. Kul.
Varför ska du borra hål i taket? Du drar ju kablarna från motorrummet upp via a-stolpen, men sitter det ingen antenn där får du lösa fastsättning av kablarna på nått annat sätt, jag tog ju bara buntband runt antenn, men allt går ju lösa. Så nu när jag har plockat bort alla 8 lysen för sommaren så finns det inga spår som talar om att det suttit extraljus på den, annat än om man plockar bort grillen och ser fyra små hål efter stagen förstås, och att reläna är kvar under huven
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]