Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Liten uppföljning...
Handbromsen fixad. Det var mycket riktigt belägg som hade börjat släppa från en bromsback. Det hade lossnat till hälften och la sig troligen dubbelvikt ibland när bilen hade rullat lite bakåt. Därav fenomenet att handbromsen ibland tog väldigt tidigt jämfört med det vanliga läget högt upp.
Kostade 1782.50 inkl material.
av carpe_nemo
Octopussy skrev:Måste man byta hela eller kan man byta endast handtaget? Vad skulle det kosta?
Du kan byta bara handtaget, jag t.ex har bytt från standard till R-modellernsa i läder med blåa sömmar, finns vanligt läder oxå, men R-ens är billigare :shock:

bilder: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&start=20

R-handtaget kostar ca: 261:-, att jag sen krånglade till det och byggde om r-damasken att passa i en gammal V70 är lite överkurs kanske?

/L[/quote]

Passar dessa handtag till S80 00:a också eller var kan man få tag på snygga handtag till den?
av Jonkareser
Har haft precis samma problem o fixat det idag! Köp orginalbackar så kommer det säkert att fungera! Har lagt en j-vla massa tid på att byta o justera o sen var det bara backarnas fel :twisted: Lägger man dem mot varandra så diffar det ett par mm i ytterkanterna så det är därför handbromsen inte nyper fast! (kan ju självklart vara något annat också:))
av aldrigstanna
Førstår inte detta, kan kvaliteten vara så urusel?
Mina handbromsbackar byttes på bilia i april førra året. Sista veckorna har handbromsen børjade ta mycket høgre upp. Rullade lite lætt idag och drog lite i handbromsen, TVÆRSKRIKIGT ljud. Ær det backarna som slut redan? Ska ta ner det och kolla nån dag, men hade varit skønt att veta innan så kan man åka och køpa backar innan man har især det...

Edit: s60 my08
av aldrigstanna
Spände från kupén idag. Den blev bättre men drog ut på grusväg samt lyft bil och bromsa. Vänster tar typ inte alls. Rengjorde då expandera med wd40 och kopparpasta, den var väldigt seg. Samma resultat efter dock börjar misstänka Wirén kanske? Backarna är fina. Detta lär väl gå på maxitrygg från bilia? Tror jag överlämnar det till dom.

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&[…]

Jag tror du kan ändra tändiäget p&a[…]