Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Owen skrev:Någon info angående D4 AWD my 12. Den borde vara enkel att uppgradera till D5 standard.
Fanns D4 my12, hette den inte D3...?
av loben
My12 finns väl i två varianter benämnda D3. Enkelturbo 163 hp resp dubbelturbo 163 hp i AWD. D3 dubbelturbo uppgraderades till D4 My13 som jag fattat läget. Går och hoppas på extrapris på Polestar till min D3 dt. 8900 är det inte värt tycker jag iallafall./ LOB
ansjo skrev:Istället för att skapa en ny tråd...

Jag har mailat Polestar några gånger nu, utan att få något vettigt svar och då försöker jag här istället. Kanske någon som har lite inside information som kan delges?
Kommer det, och ev. isf när Polestar optimering till XC70 D4 AWD? Svaret jag fått från Polestar själva ser ut så här:
"Polestar håller på med förstudier och ev. utveckling av optimeringar till 2013 & 2014 års modeller. Om/när det kommer till XC70 D4 är inte beslutat.
Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara. " Av det svaret är man ungefär lika mycket klokare som när man frågade... :roll:
Har även kollat med min återförsäljare, och de vet inte mer heller, eller får inte säga mer...?
Saknar min XC70 3,2 lite, förutom när jag tankar 8) .
Har också mailat dem ang D4 AWD MY13. Har fått i stort sett samma svar som du. Min personliga gissning är att allt är klart och att optimeringen börjar säljas så snart MY13 är slutsåld hos handlarna.
av ansjo
Guligan skrev:
Har också mailat dem ang D4 AWD MY13. Har fått i stort sett samma svar som du. Min personliga gissning är att allt är klart och att optimeringen börjar säljas så snart MY13 är slutsåld hos handlarna.
Det var min gissning med, tveksamt att de släpper Polestar (om de nu gör det) innan my13 är slutsåld då D5 och D4 skulle bli ungefär liknande motormässigt med optimering. Men jag är bra sugen att få lite mer kusar under huven, bara för att... :-)-)
Steff 99 skrev:Någon polestar för D4 MY 13 lär inte komma, först släpper man för D3AWD MY12, de med MY 13 lär få vänta minst ett år till
Synd och jag som väntar XC70 D4 AWD....
av ansjo
refbob skrev:
Steff 99 skrev:Någon polestar för D4 MY 13 lär inte komma, först släpper man för D3AWD MY12, de med MY 13 lär få vänta minst ett år till
Synd och jag som väntar XC70 D4 AWD....
Det är skillnad på V70 och XC70 när det gäller D4 MY13 och regelverket/utsläpp/motor för optimering. Tveksamt att V70 D4 FWD får optimering enligt de källor jag frågat, medan XC70 D4 AWD låter som snart klart. XC70 D4 FWD får knappast heller, det är inte likadana motorer i dessa båda kärror om jag fattat rätt ;).
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Ford hobby husbil chassinummer

Varför måste jag det. Den går ju […]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]