Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Efter att jag mer eller mindre har bestämt mig för att beställa en V60 T6a som nästa tjänstebil så fick jag läst igenom hela denna tråden:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Och jag blir genast lite villrådig igen. Även fast det gäller XC70 så har jag förstått att samma system även sitter på S/V/XC 60?

Det som jag kommer att behöva AWD till är att ta upp båten på hösten och några rödljus race emellanåt. Just när det gäller T6an så känns AWD befogat för att få ner kraften i backen. Är det så illa som VolvoB20 framstår det att vara?
Gen5 är ju femtioelvatusen gånger bättre än FWD, men inte riktigt lika bra som Gen4. Så tror jag man kan sammanfatta det.

/Martin
MartinS skrev:Gen5 är ju femtioelvatusen gånger bättre än FWD, men inte riktigt lika bra som Gen4. Så tror jag man kan sammanfatta det.

/Martin
Hur motiverar Volvo att utvecklingen går bakåt? Är Gen5 billigare?
Haldex Gen 5 har fungerat utmärkt för mig.
V60 är ingen jeep.

Någon som kör som man ska köra med en T6a som kan bjuda på förbrukningssiffror?
Min D5a ligger på dryga litern/mil nu och jag är lite sugen på att byta till T6 men är rädd att det blir över två liter då.
Jag har en app där jag loggar alla tankar (för skojs skull bara). V60 T6 R-design Polestar. Snitt sedan december 2011 när jag hämtade ut bilen ny är 1,4l/mil. Bara tankat 98 oktan, har i sportläget 90% av tiden och absolut mest stadskörning. 18" sommarhjul och 18" vinterhjul (nordisk friktion). Alla tillval som går med, så det är en tung bil! :wink:

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]