Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jappen65
UNDRAR KORT OCH GOTT OM YTTERTEMPGIVAREN SITTER I HÖGER ELLER VÄNSTER BACKSPEGEL // MODEL V70 2,5 T 2004 //VERKAR VARA LITE OLIKA BUD OM DETTA....
Användarvisningsbild
av wissel
" Oupps Capslock " :oops:
Om Tempmätaren i DIM visar fel = Höger.
Finns även en i vä. spegel som styr andra saker ?
av jappen65
Ja displayen visar helt fel tempratur står ca 10 grader under verkliga tempen....så på minus hela våren....
Så det blir till att plocka ner den högra backspegeln // tar man bort själva spegelglaset ,och därbakom sitter väl skruvarna till bakstycket på speglarna
måste man även ta ner dörrsidan tro ???
Användarvisningsbild
av wissel
Finns ett Mektips om detta antingen här eller på SVXC forumet.
Snart Hockydags :lol:
Användarvisningsbild
av reo91
jappen65 skrev:Ja displayen visar helt fel tempratur står ca 10 grader under verkliga tempen....så på minus hela våren....
Så det blir till att plocka ner den högra backspegeln // tar man bort själva spegelglaset ,och därbakom sitter väl skruvarna till bakstycket på speglarna
måste man även ta ner dörrsidan tro ???
Plocka av dörrsidan och sedan sitter det en mutter som håller fast backspegeln, behövs inte plocka av spegelglaset.
Bytte min vänstra för ett tag sedan bara.
av jappen65
Tack För dom fina Tipsen ...Nu har jag köpt en givare 180 kr så nu blir det nerplockning av dörrsida enligt den fina beskrivningen i länken ovan...
Användarvisningsbild
av reo91
jappen65 skrev:Tack För dom fina Tipsen ...Nu har jag köpt en givare 180 kr så nu blir det nerplockning av dörrsida enligt den fina beskrivningen i länken ovan...
Meddela gärna hur det gick med bytet :)
av jappen65
Så då var bytet gjort och allt fungerar som det skall , det jobbigaste var att få in stift kontakterna i hållaren . Men länken ovan med bilder/beskrivning så var det hyffsat enkelt tog väl 1,5 timmar totalt i lugn takt...så där sparade jag 600 kr som verkstaden skulle ha för ett byte , själva givaren kostade bara 164 kr på Volvo helt ok....så nu skall jag snart byta Glasen på strålkastaren åxå ..så kan det nog bli lite ordning på bilen

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&[…]

Jag tror du kan ändra tändiäget p&a[…]

Tjena! Jag undrar om jag kan byta stolar på[…]