Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Knekten
SA4AQS skrev:Nja nej inte jag har en redan men någon annan kanske vill så skrota den inte. Komplett med allt kablage och fästen, slangar kopplingar mm så kan man få en bra slant för den bara så du vet.
Ofan, ingen aning om härket funkar dock!
av Knekten
Han går riktigt bra nu, motorn är bra mycket piggare än den gamla. Kan ju bero på de 20000 milen som skiljer dem åt!
Nya stift, ny rotor, nya tändkablar, ny olja samt nytt oljefilter landade på posten igår!

Lite bilder från gårdagens meckande!

Firmabil
Bild

Lite sol är det om dagarna!
Bild

Gamla vs nya stift. Årgången på de gamla är väl typ 1988.
Bild

Fint skare va! Tur att man köper från jobbet, blir dyyyyyyyyyyrt annars!
Bild

Motorn i dagsläget
Bild

Det börjar ta sig!
av Knekten
SA4AQS skrev:Cirkulationspumpen kan gå sönder och flamvakten bli sotig men annars är dom drift säkra.
Jo precis. Du har inte koll på kontakterna som sitter på motorns högra sida(insug)? Har på känn att jag har tjall på någon av dem alt. så har jag satt dem på fel plats vid återmontering. Kontakterna som jag frågar om är är tvåpoliga och den ena är vit och den andra svart. En av dem ska sitta på givaren på 3ans cylinder, vilken av dem?
av adde93
Det är lite tråkigt hur illa den tidigare ägaren behandlat motorn och bilen överlag, många säger bara att 240, 740 ska köras sönder och tas bort från världen... Det är trist men man får upp hoppet igen när man får se ett projekt som detta, kul att du ska hålla den vi liv :)
av Knekten
adde93 skrev:Det är lite tråkigt hur illa den tidigare ägaren behandlat motorn och bilen överlag, många säger bara att 240, 740 ska köras sönder och tas bort från världen... Det är trist men man får upp hoppet igen när man får se ett projekt som detta, kul att du ska hålla den vi liv :)
Ja verkligen. Inte för att vara den som är den, men förra ägaren var av turkisk härkomst. Jag vet inte om det hade något att göra med hur hand behandlade bilen, men det märktes rätt bra inne i bilen.

Ja, jag gillar den!
av Knekten
Efter en jävla tids tystnad samt diverse ras under vintertid så parkerades bilen in i garaget och jag började åka buss till jobbet för att spara pengar. Bensin och böter svider rätt fint.
Så under den tid som bilen stått i garaget så har jag fixat följade:

* Rivit ur stolarna fram och dammsugit bort 15 år gamla pommes och annat skit.
* Sanerat golvmattan.
* Renoverat lådan.
* Renoverat bakaxeln.
* Renoverat toppen.
* Renoverat motorn.
* Bytt dörrsidor till svarta från fula söndersparkade blåa plastsidor.
* Bytt eget avgasystem.
* Fixat all belysning för vred och knappar.
* Bytt stereo.
* Fixat innertaket.

Planen är då att efter sommaren så ska bilen få en annan puffra. Iom att det är en gammal turboholk så kommer jag att stoppa ner en B230FK samt en M46 OD låda med nya boxar.

Och lite blandade bilder på det! Kommer lite fler på insidan i dagarna!

Nuläget
Bild

Vinter
Bild

Sollentuna garaget
Bild
Dolda Vinkeln...

Det är som sagt var två radarer som sit[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn