Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
Kör V60 MY 2012. Gått snart 4000 mil. Bagageluckan är monterad väldigt snett (har jag sett nu). Om man jämför höger resp vänster sida är glipan mellan luckan och kofångare/bakljus ca en mm på vänster sida, medans det är ca 4 mm glipa på höger sida. Vänster hörn på luckan har (på någon märkligt vis) gjort ett märke i kofångaren, och på motsvarande ställe på luckan är det plåtrent. Det ser ut som om det blivit när bilen "vrider på sig" över ojämnheter i vägen typ, för det är inget skrapmärke som tyder på att det blir när man stänger luckan, utan det måste ha uppkommit då luckan är stängd. Märket på kofångaren är ca 7-8 cm långt. Någon som har varit med om samma sak?

/Martin
av grålle1
Min satt snett... Sa till och fick åtgärdat direkt (typ andra veckan jag hade bilen, 2011)...
Användarvisningsbild
av rob88
Har du dragkrok? I så fall kan det vara stötfångaren som är felmonterad. Den ska i ett spår när den monteras, annars kan den hamna fel/för nära luckan.
av marwi
Volvo tog på sig att fixa. Lucka och kofångare omlackat. När jag skulle hämta bilen noterade jag att luckan fortfarande satt snett och påpekade detta. Går tydligen inte att justera mera. Nu, ca 200 mil efter omlackningen, är det märke på kofångaren igen! Har dragkrok. Men om det vore kofångaren som satt snett, skulle inte det synas vid bakljusen? Avståndet mellan bakljus och kofångaren är samma på båda sidor, men det syns tydligt att luckan sitter snett både i förhållande till bakljus och kofångare. Ska rulla förbi Volvonasaren under kommande vecka och klaga igen.

Någon som vet vilka justeringsmöjligheter som finns på backluckan? Det jag fick höra var att det fanns fasta lägen, stämmer det?

/M
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]