- fre 10 maj 2013, 07:11
När du har startat motorn och alla fläktar på högsta samt tempen på lägsta plus att kompressorn inte har startat så ska du mäta trycket och detta blir ditt systemtryck(det som avgör om du behöver mer gas).
Det är systemtrycket som INTE får överstiga 60 Psi, varför just bara systemtrycket vet jag inte men finns säkert en bra förklaring någonstans.
monza skrev:Vad är "systemtryck" för nått å när mäter man det? Det du uppger, 60 psi, kan man anta att det är ett tryck som ALDRIG får överskridas i systemet oavsett när? Bör ju vara så när skador kan uppstå om högre..?Systemtryck:
Jo, med pysande menar jag det som låter bakom ac-panelen i kupén. Alltså ett klart pysande ljud som kommer med jämna mellanrum och kommit oftare senaste året, 2-3ggr/min. Ljudet är definitivt kopplat till tryck/kyla. Jag kan ha hittat nått här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Mvh
När du har startat motorn och alla fläktar på högsta samt tempen på lägsta plus att kompressorn inte har startat så ska du mäta trycket och detta blir ditt systemtryck(det som avgör om du behöver mer gas).
Det är systemtrycket som INTE får överstiga 60 Psi, varför just bara systemtrycket vet jag inte men finns säkert en bra förklaring någonstans.
Kör så det ryker :)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)

- By Sliff