Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gó kväll! Har ett projekt med min S70 och ska nu börja slipa ner bak kjolen för att bygga dubbla utblås. Har beställt sarjar ifrån Volvo och får dem imorgon. Något speciellt man ska tänka på när man börjar skära hål till det andra utblåset? Men störta frågan är det lätt att få av kofångaren bak på bilen? Har inget drag på den så blir kanske lättare? Projektet finnes här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264117
Rohlin94 skrev:
AnkaN7893 skrev:Har du beställt 1 eller 2 sargar?
Har köpt 2 st så det inte ser dumt ut :)

bra för sargen sticker ut lite. Bifogade en bild från min bil

Bild

sargarna ( mina hade det ) har 2 små grejer som fungerar som fäste i stötfångaren samt en styrskena. Dessa, om dom nu finns kan behöva modifiras så du kan limma dit dom. Sen om det behövs så skär du upp orginal hålet och rensar upp så sargen passar. Gör en mall, måtta ut på andra sidan ocg sen skär upp och limma dit sargen!
Lossa stötfångaren bak brukar inte vara några konstigheter. Sitter bara med 2 bultar rakt upp underifrån . Du får så klart även borra bort poppnitarna vid innerskärmen bak.
Jag har moddat en orginal stötis för dubbla utblås på min V70. Har sarger på båda sidor. Man fick kapa bort en hel del på vänstersida där orginalröret går för få dit sargen snyggt. Sen limma jag dit båda med kraftigt karoserilim.(Lacka de först sen limma dit).
Jag hade en Awd mäta på vart sargerna sitter orginal så behövde ej hålla på måtta massa på bilen :D
Men man dubbelkolla ju innan man såga upp högersida :P

Ska du bygga från katten och bakåt och behålla stora dämpare under? Genom bara ta bort sista lilla dämparen längs bak som sista årsmodellen hade gör ingen större skillnad i ljud. Kommer låta som en s70 från 98. Morrar lite mera.
Jag kör 3" främre och 2,5" efter katt men så har jag ju iofs turbo som i sig dämpar avgaserna. Det kan störa en aning om man ligger i vissa hastigheter på motorvägen men i stan tycker jag det låter för lite om avgasröret.

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]