Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Då va det dags igen.

Denna gång blev det kabelterapi! Vill ha ut strömkablar till alla dörrar för att jag ska montera dioder. Har beställt 50 st dioder som bör dyka upp om ett par veckor.

har även ett jävla klonkande från bakvagen så hissade upp så jag kunde krypa in under men hittade inget direkt.

Bild

Sen började jag plocka isär allt för att dra kabel genom gummigenomföringen där orginal kablarna går.
Underbart med elstolar med minne, kan man köra fram eller bak stolen så man får plats:)

Bild

Efter mycket om och men så insåg jag att det är lättare att plocka ur hela kabelstammen och dra sladden igenom där. Sagt och gjort
Bild
Bild

sen va det bara att lirka tillbaka allt och montera ihop dörrsidan igen

Bild
Bild

Sen var det dags för förardörren, det va ju en aning krångligare då det inte var samma kabelgenomföring
Hoppas det håller då jag inte fick tillbaka själva vredet helt. Allt fungerar en så vi får se!

Bild
Bild

Monterat och klart!

Bild
Bild

Sen var det dags för andra bakdörren. Sen tog kablarna slut.. Får införskaffa mer imorgon.

Bild
Bild

Sen gjorde jag så att jag bara ha p-ljus och dimljus i läge 0. Satte på stift så man enkelt kan koppla ihop kablarna vid behov!

Bild

Det var allt för idag :)
av AnkaN7893
Nexus skrev:50 dioder! ska du perforera hela dörrsidan eller :wink:

Kunde välja mellan de och 100 st så tänkte att 50 bör räcka och bli över. Det ska ju inte bara vara dioder i dörrsidorna utan lite här och var i bilen :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Lite nufiken på hur du tänkt sätta dioderna. Har varit inne på man skulle ha något som lyser upp marken när dörrarna öppnas men inte kommit längre än tänkt tanken :P
av AnkaN7893
jodå det kommer det ochså men då kopplar man bara in sig på befintlig lampa ;) Den andra belysningen kopplar jag in på reostaten och var dom ska sitta tar vi då:) Bagaget ska proppas fullt med ochså;)
av AnkaN7893
Lucif3r skrev:Antar att du kommer ha iaf en som lyser upp bakom handtaget? Funderat lite på det själv men, äh, tror jag skippar det.

Ajjämen :D sen kanske i skålen med men fårse
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering