Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daanne
Så nu är kopplingsbytet klart....måste bara säga att det är nog sista ggn jag gör det på en 850...fyf*aan vilket krångel....körde ca 8h nedplockning igår..och idag ca 6h, så ca 14h sammanlagt.

Går nog snabbare "nästa" ggn nu när man vet hur det går till.

Men nu till nästa problem, startade upp bilen den går som den ska men styrningen verkar har gett upp eller låst sig på nått sätt det går och styra lite åt båda hållen men det är trögt som fan, ska ut o kolla imorgon bitti har inte kollat hela systemet...någon som har nått tips ?

Här är en bild på utramningslagret som någon påpeka kunde va problemet vilket jag tror oxå, kopplingen och tryckplatta såg helt okej ut...

Bild

Vad tror ni ? :)
Jag har nu hittat problemet till styrproblemet, styrväxeln lossades tydligen inte så den har följt med när man lyft upp o ner balk osv, har inte kollat så noga men va ute nu o kika o de såg inte så bra uut ska ut imorgon bitti o kika hur det ser ut o se om det går att rädda! Hoppas på det bästa....
Daanne skrev:Jag har nu hittat problemet till styrproblemet, styrväxeln lossades tydligen inte så den har följt med när man lyft upp o ner balk osv, har inte kollat så noga men va ute nu o kika o de såg inte så bra uut ska ut imorgon bitti o kika hur det ser ut o se om det går att rädda! Hoppas på det bästa....
Ska jag komma ihåg till nästa vecka :) Har även hört att man behöver släppa slangarna till värmepaketet. Tänkte ta vid motorn så man inte bökar med genomföringen i onödan
Så nu rullar bilen fint igen, lossade styret och fixade axeln samt knut som hade knäckts åt sidan lite..

Finns lite små fix kvar så som:

-Airbag lampan har tänds efter jag lossa kontakter till styre så ska kolla om dom sitter bra alt. släcka koder.
-styret hamnade lite snett så det ska fixas.

Nästa grej att göra är kamremsbyte som det är dags för då den gått 24xxx nu men får bli nästa månad eller så man ska flytta till ny lya.

nöjd med resultatet av kopplingsbytet tackar för all hjälp jag fått! blir nog fler frågor här framöver :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]