Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Teacher
Någon som har erfarenhet från Volvo HU iPhone-interface från Nybergs Multimedia Import AB?
Köpte en sådan adapter att koppla till cd-växlaruttaget på min HU-601:a i min S80.
Det lyckades inte så bra! :( Får inte stereon att "gå över" i CD-CHGR-läge! Hur jag än följer manualen, fungerar det inte!
Fick interfacet utbytt, ifall det var felaktigt vid leveransen. Men en nya ville inte heller fungera!
Det jag undrar är om stereon direkt ska känna av interfacet, och CD-CHGR ska "dyka upp" i displayen, eller om den gör det först då jag lyckats aktivera den?
Ibland dyker det upp "error" i displayen i CD-läget, då jag startar stereon med interfacet inkopplat! :???:

Förslag på åtgärder mottages tacksamt! ;-)
av S.t.r.a.n.D
Hmm, kanske ute och cyklar men på HU-850 måste man trycka två gånger på CD-knappen för att den ska välja extern cd-växlare, HU-850 har ju intern cd-växlare. HU-650 har väl inte det? Men kanske värt att prova?

Detta står på deras sida: "Fullt kompatibel med vissa HU 650 samt vissa HU 850"

Har själv funderat på denna men inte köpte pga av den sista raden...
av Teacher
Läste någonstans att det inte funkar med HU-601 för än på 2001 år modell! Jag har en -99:a

Men enl. Upplandsmotor (Volvo) så kan man inte alls montera en AUX-adapter eller iPhone-interface i CD-växlaruttaget, om det inte tidigare suttit en CD-växlare monterad där (originalmonterad). :cry:
Stereon är programmerad med CD-växlaren för att få tillgång till CD-CHGR-läge, var svaret.

Kan det stämma?
Då behöver man ju in i "servicemenyn" för att fixa till det! ?
Hur går det till då?? ? :-/
av misterhansson
Även jag försöker installera en adapter på en s80-99 med HU601. Får inte fram CDväxlare i SOURCE fast allt är ikopplat. Brytit strömmen men hjälper inte. Hittade du nån lösning på detta problem?
Användarvisningsbild
av johnnype
aldrigstanna skrev:Bara gissar, kan det inte gå att ladda ner programvara för cdväxlare på volvo, och sedan ska det fungera?
Det där stämmer inte! Det funkar fint utan att ladda "mjukvaran" för CD växlare. Slösa inte bort pengar på det.

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]