Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:"Magiska" vecka 20 har infunnit sig. Har just nu köplats 4244 enligt min Volvo. Vad jag förstår så produceras det f n 200 000 bilar per år i Torslanda...
Härligt 8)
Då bör ju status ändras för dig under veckan ganska snart :)

Vad lååångsamt tiden går nu...
Min har plats 8044 och prel. byggstart v24 än så länge..
Känns bra att man beställt en bil nu då det förmodligen snart är försent om man vill ha den med 5 cyl motor. VEA kommer väl att bli default efter semestern om man vill ha en ny bil. Säkert bättre motorer på alla sätt men ljudet kommer man att sakna. Sen är det inte säkert att de är helt problemfria i början.. :roll:
Femman känns ganska beprövad så att om 3-4 år när man skall byta igen så kanske man har accepterat 4cyl motor med elmotorhjälp :???:
//JL
philipsguy skrev:Kollade på min Volvo, blivit degraderad till plats 4253...
Man tycker det borde betas av leveranser varje dag...
lite skumt med detta kö system är det.
idag var jag under 8000 och just nu uppe på nästan 8100 ??:-/

Var inne och pratade med min handlare i ett annat ärende, då kollade han status i sitt system och sade att bilen skulle komma till honom den 24 Juni v26, då trodde han att jag skulle få den v27 isåfall :)
philipsguy skrev:Volvocars.se nu till slut uppdaterad med MY14.
Köplats 3804 - det går rätt trögt på Torslanda om det stämmer. Preliminär byggvecka står fortfarande kvar på v 20 dock...
har inte din status uppdaterats ngt till ngt högre steg ännu från orderlagd ?
Visserligen är ju inte v20 slut ännu så mycket kan ju hända på en dag..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]