Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

opA skrev:
crumpets skrev:Riktigt nice med fetare krängningshämmare också! Lätt att missa den detaljen :)
Ja, precis ! Vet inte om de är inbillning men den verkar göra en del nytta i rondeller bland annat ! :-)-) Är väl diffen med som bettar i backen på annat sätt nu med än vad man är van vid..
Styvar man upp hämmaren bak så skall bilen bli mindre understyrd, pga av att man får mindre fäste på bakaxeln med den.

.
opA skrev: 995;- för bänkning, 650 kostar bänkningen vid chippning ! :) Sen händer de att dom har olika dagar som de kostar mindre på. Deras 10 års jubileum för 2 år sedan så hade dom ett evenemang där de kom mängder med bilar för att bänkas.. 300:- gick bänkningen på då :P
Ofan, det var ju faktiskt verkligen inte dyrt. Jag hade fått för mig att en bänkning kostade typ 5 papp :D (fråga mig inte hur jag fått för mig det, för det vet jag inte).
Fasen, hade man inte så jäkla långt dit skulle det ju faktiskt vara kul att bänka V70in orginal, se hur mycket den egentligen lämnar av sina pappers-225hk :mrgreen:

Men hörrö.... Mätarfilmen... (PO) :mrgreen:
Lucif3r skrev:
opA skrev: 995;- för bänkning, 650 kostar bänkningen vid chippning ! :) Sen händer de att dom har olika dagar som de kostar mindre på. Deras 10 års jubileum för 2 år sedan så hade dom ett evenemang där de kom mängder med bilar för att bänkas.. 300:- gick bänkningen på då :P
Ofan, det var ju faktiskt verkligen inte dyrt. Jag hade fått för mig att en bänkning kostade typ 5 papp :D (fråga mig inte hur jag fått för mig det, för det vet jag inte).
Fasen, hade man inte så jäkla långt dit skulle det ju faktiskt vara kul att bänka V70in orginal, se hur mycket den egentligen lämnar av sina pappers-225hk :mrgreen:

Men hörrö.... Mätarfilmen... (PO) :mrgreen:
De kan va värt att kolla vad man har under huven ;)
Polare slängde ju i Polestar i sin S60II 2.0T och han hade fått 4hk av Polestartrimmet när han skulle fått.. 30hk eller va de nu va :P
Mätarfilm har som sagt polaren på sin dator 4mil bort och har faktiskt glömt av de i helgen med all stress med bilträffar i bland annat Jönköping på lördagkvällen :P
Brainy skrev:Behöver inte diffen köras in innan du börjar mosa på allt för mycket?
De va bara att tuta och köra när jag åkte från Autotech :mrgreen:
Såja.. lite dött på sistone.. fullt upp på jobben och lite bilträffar på sistone.. men idag ringde Simon ( Down_ ) och gav klartecken för lite bilmekande ! ;)

Drog upp till hans verkstad och där va även Putte så vi va tre man som satte igång med bilmekandet.

Bild

Delarna som skulle på..

Elevate intercooler hardpipe
Elevate silikonslang intercooler till gasspjäll
Elevate turbo silikonslangskit

Bild

Lite skillnad på original tryckrör mot Elevate..

Bild

Bild

Trååååååångt så in i @ var de iallafall.. men till slut blev de klart.

Vi insåg i slutet att de inte gick att dra åt slangklämmorna utan att montera ner fronten så de fick bli de sista vi gjorde.. i samma veva vägrade dom att sätta tillbaka fronten om dom inte fixade i ordning sladdhärvan till mina xenonkit i dimljusen.. så även fast vi hade lite tight om tid så fixade dom detta med, tur man har vänner som är elnissar ! :D

Bild

Sagt, gjort, klart !
Stort tack till Simon ( Down_ ) och Putte ! :cool:

Projektet var väl delvis till att sätta på ELEVATE CBV:n på turbon med.. men efter lite kollande så insåg vi att detta måste va omöjligt att göra utan att ta ner turbon.. så lämnar över detta till gubbarna på Autotech istället.. haha :lol:

Multifuelmappen är på gång nu med så förhoppningsvis kan jag dra upp till herrarna inom ett par veckor ! :)

Tills vidare !
Efter en liten tripp till Jönköping idag försökte jag få till lite mätarfilmer som en del av er ville ha.. kanske inte gör den bästa uppvisningen men de får väl duga tills de kan spelas in lite bättre med sugpropp :mrgreen:

Se om de blir någon skillnad när multifuelmappen är klar:

[youtube]6TX4hYU2CKQ[/youtube]

[youtube]7mBlw5l1EQk[/youtube]

... och som vanligt så känns ju det och ser ut som de går mycket fortare när man sitter i bilen än när man ser de på film 8)
Swopop skrev::-)-)
:mrgreen:
Lucif3r skrev:Såg ut att röra på sig lite grann iaf :) Startade du på 2an eller 3an? (ingen aning om hur utväxlning är på dom där bilarna, så svårt att avgöra)
2:an ! :)
Hertsh skrev:Accelerationen på tvåan från 40-100 är ju nåt i hästväg. Hur fungerar framvagnen med max acc?
Framvagnen fungerar väl *peppar peppar*.. förutom drivaxlarna som troligtvis varit dåliga sen jag köpte den ( vibrationer )
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 28

Scania hade ju första tjing på NorthVol[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skoter[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(