- tor 09 maj 2013, 19:53
#753406
Det sker på alla bilar utan undantag, förr eller senare. Enda skillnaden är att på en del bilar sitter kondensorn något mer skyddad för saltslask o.d. än på andra. Att kalla en läckande kondensor för standardfel är ungefär samma sak som att hävda att slitna bromsbelägg skulle vara ett standardfel, när det i själva verket handlar om just slitage och byte av slitdelar, något som man måste betrakta som sedvanligt underhåll, ej en felaktighet.
opA skrev:Jag fick detta bekymmer på min V50 förra sommaren och vad kostade de ?Det är inget fel, för att kondensorn börjar läcka !
Ingenting ! :) Volvo betalade detta då detta är ett vanligt problem på V50.. så kallad "Good will" fick jag så varken arbete eller material behövde jag betala ! Har inte hört någon som fått betala för detta problem då de är standardfel.
Det sker på alla bilar utan undantag, förr eller senare. Enda skillnaden är att på en del bilar sitter kondensorn något mer skyddad för saltslask o.d. än på andra. Att kalla en läckande kondensor för standardfel är ungefär samma sak som att hävda att slitna bromsbelägg skulle vara ett standardfel, när det i själva verket handlar om just slitage och byte av slitdelar, något som man måste betrakta som sedvanligt underhåll, ej en felaktighet.