Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

knonstigt ljud vid sväng s60 - 05
Tja!
Fått något knepigt ljud när jag svänger med bilen.. låter som om däcken skulle ta i skärmkanten ungefär fast det gör det inte.. utan låter så fort man rör på ratten.. Någon som har en minsta aning vad detta kan vara?
Har fått tips av min polare att det låter som styrled och en annan hjullager

tacksam för svar!
holmarenn skrev:knonstigt ljud vid sväng s60 - 05
Tja!
Fått något knepigt ljud när jag svänger med bilen.. låter som om däcken skulle ta i skärmkanten ungefär fast det gör det inte.. utan låter så fort man rör på ratten.. Någon som har en minsta aning vad detta kan vara?
Har fått tips av min polare att det låter som styrled och en annan hjullager

tacksam för svar!
Akkurat dette skjedde meg her om dagen også,etter noen dager fant jeg ut hvorfor ikke sjekke servo olja,trodde litt på dette etter at jag hadde konstatert at ikke hjula kom borti når jeg ga full sving!! Det viste seg at olja viste under halv tank på beholder.Fylte på med olje til riktig nivå,og nå er lyden borte vekk!!! :-)-) :mrgreen: Håper det er like enkelt for deg!! :mrgreen:
UPPDATERING!

Lyft upp bilen idag på lyft och skaka och kollade de flesta bussningar och leder hittade ingenting och lät ingenting när jag svängde med ratten.
Men när jag satte ner bilen och körde iväg så kom ljudet tillbaka.
Jag har en känsla att det kan vara inre styrled eller yttre men vet inte vad jag ska göra.
Vill helst inte byta massa bussningar i onödan.
Funderar på att lämna in bilen till Volvo undrar om de skulle hittat problemet?

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&[…]

Jag tror du kan ändra tändiäget p&a[…]

Tjena! Jag undrar om jag kan byta stolar på[…]