- ons 01 maj 2013, 23:00
Tjena! Precis köpt mig en 240 med b230f motor från 88:a. När jag köpte den fungerade inte bränslepumparna och förra ägaren trodde att det var det "typiska" bränslepumpsrelät men det var inte det som var fel. Kollade om det fanns ström till pumpen men det fanns det inte.. Jag kollade säkringar, kablar och relän men kunde inte hitta något fel. Bestämde mig för att koppla mig förbi problemet och istället koppla bränslepumparna direkt till plus och koppla till en tryckknapp så man sätter på pumparna på det sättet. Drog ut idag och kopplade pumpen under bilen till en knapp och då funkade den. Skulle då ge mig på pumpen som sitter i tanken och provade men vet inte riktigt om den funkar. Huvudpumpen överröstar den om man säger så men ska kolla på det i helgen. Då kommer vi till problemet då.. Drog bort slangen till returen på insprutet och satte på pumpen och jovisst det kom bränsle.. Skulle starta och den startade inte, provade startgas då hoppade den igång men dog när den inte fick startgas. Den får alltså inte bränsle hur kan den inte få det? Stänger spridarna då eller vad? Förstår inte varför man inte skulle kunna koppla förbi om det nu är så att styrboxen stänger spridarna för att den tror att inte pumparna fungerar? Tacksam för all hjälp jag kan få!