Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

silas skrev:
Brandur skrev:Då var polestar bokad till min D3:a......på fredag morgon har jag 215 hk i bilen......mumma. :)
:D
Vad tyckte du? Blev du nöjd
Det blev en stor skillnad. Nu drar den hela vägen till 4000-4500 varv!! Jag gorde ett acc-test från stillastående till en vägskylt där jag kom upp i 140 km/h utan polestar och nästan 170 km/h med polestaroptimering.....tycker jag är ganska stor skillnad. :)
av ansjo
Istället för att skapa en ny tråd...

Jag har mailat Polestar några gånger nu, utan att få något vettigt svar och då försöker jag här istället. Kanske någon som har lite inside information som kan delges?
Kommer det, och ev. isf när Polestar optimering till XC70 D4 AWD? Svaret jag fått från Polestar själva ser ut så här:
"Polestar håller på med förstudier och ev. utveckling av optimeringar till 2013 & 2014 års modeller. Om/när det kommer till XC70 D4 är inte beslutat.
Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara. " Av det svaret är man ungefär lika mycket klokare som när man frågade... :roll:
Har även kollat med min återförsäljare, och de vet inte mer heller, eller får inte säga mer...?
Saknar min XC70 3,2 lite, förutom när jag tankar 8) .
Brandur skrev:
silas skrev:
Brandur skrev:Då var polestar bokad till min D3:a......på fredag morgon har jag 215 hk i bilen......mumma. :)
:D
Vad tyckte du? Blev du nöjd
Det blev en stor skillnad. Nu drar den hela vägen till 4000-4500 varv!! Jag gorde ett acc-test från stillastående till en vägskylt där jag kom upp i 140 km/h utan polestar och nästan 170 km/h med polestaroptimering.....tycker jag är ganska stor skillnad. :)

Denna tråd har jag missat helt.

Dessa D3 AWD i XC70 är det tvåliters maskiner i dom? På beskrivningen där att motorn drar till 4500varv stämmer rätt bra med en RICA optimerad C30 D3. Frågan ja kom på är va mycket effekt/vrid man får i en XC70 D3 AWD med Polestar?
av ansjo
Rasken skrev:XC70 D3 awd är en strypt D5 med dubbelturbo. Dvs inte samma motor som sitter i din C30 Perra :)
Om det inte är en FWD, då är det den mindre maskinen (om jag inte fattat fel) :).
av ansjo
peterpop skrev:Utveckling pågår och preliminärt kommer optimering v.35

Detta svar fick jag från polestar 10 april ang. XC70 d4 AWD
Tack för det, då är det bara att hålla tummarna :-)-) !
T4 får 200 hk.
Kan inte tänka mig att det är nån jätteskillnad. Den är ok gällande prestanda upp till 120-130 km/h om man är ensam i bilen men T4 är precis som D2, D3 och D4 inga raketer direkt... i den stora och tunga bilen...
PH
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]