Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Bilen i sig är v70R AWD och har ett sjuhelvetes tickande, låter nått så fruktansvärt högt. Ventillyftarna har jag länge misstänkt och haft ångest över att behöva plocka isär allt.
Men lyssnade med en skruvmejsel med hårt skafft lite här och va på Kamremskåpan, ventilkåpan, topplocket, insuget inget tickande alls, men på spridarbryggan ja då jävlar ska de låta. Fattar att dom ska låta lite men inte så här mycket.

Här är en film på det.

[youtube]PKDZJ2Tz4Zo[/youtube]

Det är spolarvätska som har runnit ut på marken, överfyllde lite.. :oops:
Svårt att avgöra med en film där volymen är olika från dator till dator, men jag tycker inte den låter speciellt mycket mer än andra normalslitna vitblockare.

Prova gör ett oljebyte, gjorde det nyss på min och mycket av ljudet försvann. Förut kunde man höra det inne i kupén när man körde, men det kan man inte nu.
JT855 skrev:Utan att vara expert så kan jag väl säga att jag tycker att jag hör både spridare och lyftare?

Lyssnar man på blocket låter det ingenting. Endast lite när man precis startat men det försvinner efter ett tag.

Lucif3r skrev:Svårt att avgöra med en film där volymen är olika från dator till dator, men jag tycker inte den låter speciellt mycket mer än andra normalslitna vitblockare.

Prova gör ett oljebyte, gjorde det nyss på min och mycket av ljudet försvann. Förut kunde man höra det inne i kupén när man körde, men det kan man inte nu.

Oljan är bytt för 2-300 milsedan. Låter endast i från spridarbryggan. Men kan inte hitta någon lösning på det hela så är väll bara att köra och vara glad!
kör å var glad!

jag vart också brydd efter ja köpt min att de lät så mkt, men efter lite läsande å lyssnande kom ja fram till att de va från spridarna för min del med. kört nästan 2000 mil med min bil utan problem, bytt olja var 1000:e. :) nu har ja dock en 94as 850 men de är väl grund å botten densamme.
Olofmikael skrev:kör å var glad!

jag vart också brydd efter ja köpt min att de lät så mkt, men efter lite läsande å lyssnande kom ja fram till att de va från spridarna för min del med. kört nästan 2000 mil med min bil utan problem, bytt olja var 1000:e. :) nu har ja dock en 94as 850 men de är väl grund å botten densamme.

Ja, har väll insett detta. Bara å tuta och köra. Så blir det olje byte var 1000 mil!

ja det är väll samma motor :D
Renovering framvagn Volvo 240

Men hur höjer man? Jag har frågat runt […]

Förhoppningsvis läser någon fr&ari[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Det är väl i så fall bara dom som […]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ska ju följa trycket i in[…]